Fel kell készülni rá

Az utóbbi két évtizedben sokat javultak térségünkben a kelet–nyugati közlekedési lehetőségek.

NT
2011. 11. 04. 10:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schváb Zoltán elmondta: „nyílt titok”, hogy a 2014-ben kezdődő uniós finanszírozási időszakban a mainál kisebb súllyal esik a latba a kohéziós politika, márpedig Magyarországon zömében ebből finanszírozzák a közlekedésfejlesztést. Ezért is kell felkészülni új projektekkel erre a finanszírozási időszakra – tette hozzá.

Összességében az Európai Unió nem akar kevesebb pénzt adni közlekedésfejlesztésre, csak újra akarja osztani a lapokat – jegyezte meg a helyettes államtitkár, hozzátéve, a projektalapú támogatás a kontinens nyugati felén induló, nagyobb értékű fejlesztéseknek kedvezhet. Ugyanakkor lehet támogatást nyerni intermodális közlekedést lehetővé tévő, „zöld” folyosókkal – tette hozzá.

Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója az eseményen arról beszélt: újabb és újabb – például a MÁV-tól átvett, modernizációra szoruló vonalakat érintő – fejlesztésekkel azt kívánják elérni, hogy a társaság a Nyugat-Dunántúlon valódi alternatívát kínáljon a közúti fuvarozással szemben.

A térség közlekedési helyzetét bemutató előadásában Keserű Imre, a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa arról beszélt: Nyugat-Magyarország tranzit vasúti forgalmának jelentős hányadát a Szlovákia, illetve Horvátország és Szlovénia között szállított áruk adják, az egyébként intenzív olasz-lengyel forgalom csekélyebb része fut itt.

Eközben a vasúti személyforgalom alig huszada lépi át a megyehatárt, amiben az is szerepet játszhat, hogy magyarországi és ausztriai célpontok között gyakran két-három átszállással lehet közlekedni, akkor is lassan.

A szakember megjegyezte: intermodális modellek kialakításával, valamint megyei közlekedési szövetségek létrehozásával lehetne javítani a közlekedési helyzeten, aminek része, hogy egyes városokban közelebb kellene költöztetni egymáshoz a vasútállomást és a buszpályaudvart.

Munkatársa, Szele András egy 2007-es forgalomszámlálás eredménye alapján arról beszélt: a térség fő nemzetközi közúti szállítási folyosóján, a Rajkától Rédicsig futó 86-os úton az északról induló áruk fele Lengyelországból, 28 százaléka Szlovákiából, tizede Csehországból indul, míg a déli útvonalon érkező áruk fele Olaszországból, kétötöde Szlovéniából, közel tizede Horvátországból indul.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.