A nemzetközi tanácsadó cég számításai szerint a 280 millió tehetős kínai évente 3,1 ezer milliárd dollár vásárlóerővel rendelkezik majd, ami a világ összes fogyasztásának 5 százalékát adja. A BCG az évi 20 ezer és egymillió dollár közötti rendelkezésre álló jövedelemmel rendelkezőket tekinti tehetősnek, és az elemzés elkészítésekor a vásárlóerő-paritásbeli különbségeket is figyelembe vette. Jelenleg 120 millióan számítanak tehetősnek a kelet-ázsiai országban, ez a lakosság 12 százaléka.
A becslések szerint az évtized végére a kínai fogyasztás a japán emberek 2020-as fogyasztását közelíti majd, 28 százalékkal haladja meg Németországét, és csaknem háromszorosa lesz Dél-Koreáénak.
A BCG azt is megjegyzi: az „újgazdagok” klubjának háromnegyede nem a nagyvárosokból, hanem a közepes méretű városokból kerül majd ki, s a mostaninál jóval többen fognak az interneten vásárolni. A becslések szerint Kínában az évtized közepére az e-kereskedelem teljes kereskedelemben való aránya a jelenlegi 18-ról 40 százalékra nő majd. A kínai vásárlóerőt kihasználni igyekvő vállalatoknak ezekhez a változásokhoz való alkalmazkodást már most el kell kezdeniük, ha sikert akarnak elérni a piacon – írják a BCG szakemberei. A cégeknek az úgynevezett cukorgeneráció tagjai, vagyis a már most is tehetősnek számítók gyermekeinek kiszolgálására is fel kell készülniük, a jelenlegi 10-ről ugyanis 30 százalékra nő majd ezek aránya a tehetőseken belül.