Burgenland felé „terjeszkedik” Magyarország

Húsz, határon átívelő út építését tervezik a magyar–osztrák határszakaszon 2014 és 2020 között.

WL
2013. 07. 17. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak átfogó fejlesztéséről szóló szándéknyilatkozat aláírását megelőző sajtótájékoztatón Hans Niessl, a burgenlandi tartományi kormányzó hangsúlyozta: a térség jövője szempontjából fontos bővíteni a közlekedési infrastruktúrát, mert az képezi a gazdasági fejlődés alapját. A dokumentumot Szijjártó Péter és Burgenland tartományfőnöke látta el kézjegyével.        

Szijjártó Péter kifejtette: Magyarország és Ausztria között huszonöt helyen lehet átlépni a határt. Az átlépési lehetőségek közötti mintegy 14 kilométeres távolság jóval kedvezőtlenebb, mint Nyugat-Európában, ahol általában két-három kilométerenként van lehetőség az országok közötti átlépésre. A magyar–osztrák határon az egymástól távol lévő átkelők versenyhátrányt jelentenek: bonyolulttá teszik a kapcsolattartást, és kettévágják a gazdaságilag egybetartozó térséget. Ezt a versenyhátrányt akarja leküzdeni a közlekedés fejlesztésével Burgenland és Magyarország.

Az államtitkár közölte: a jövő év szeptember 1-jéig elkészülő megvalósíthatósági tanulmányok ismeretében döntenek a konkrét beruházásokról. A tanulmányok készítését a Nemzeti Fejlesztési  Minisztérium koordinálja. A jelenlegi számítások szerint a határon átnyúló projektek finanszírozására szolgáló operatív program forrásainak 30 százalékát kell majd mozgósítani a húsz út megépítésére – tette hozzá.        

Szijjártó Péter szólt arról is, hogy a burgenlandi tartományfőnökkel együttműködnek a határellenőrzési létesítmények, az egykori határőrbódék lebontásában. 2015-ig 11 helyen végzik el ezt a munkát. Ezen túl mindkét fél prioritásként kezeli a nyugat-dunántúli térségben megvalósuló gyorsforgalmi utakat, és vizsgálni fogják a kishatármenti vasút fejlesztésének lehetőségeit is.       

Hans Niessl a sajtótájékoztatón kiemelte, alapos vizsgálatokra van szükség, hogy jól átgondolt projektek szülessenek. A megvalósíthatósági tanulmányok alapozzák meg a fejlesztési döntéseket, majd azt követően lehet a konkrét projekteket összeállítani – mondta.

Július elején Orbán Viktor miniszterelnök Robert Ficóval közös sajtótájékoztatóján arról beszélt, nem természetes állapot, hogy a szlovákoknak és a magyaroknak átlagosan 25 kilométert kell utazni egy határátkelőig, miközben ez a távolság Nyugat-Európában mindössze 7,5 kilométer. Ezért 2014 és 2020 között 25 új határátkelő utat fogunk létrehozni, továbbiakat pedig felújítunk és akadálymentesítünk. A közlekedési infrastruktúrát is összekapcsoljuk – mondta el Orbán. A találkozón a komáromi Duna-híd tervét is megerősítették, sőt a határon átnyúló közösségi közlekedés fejlesztéséről is tárgyaltak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.