Burgenland felé „terjeszkedik” Magyarország

Húsz, határon átívelő út építését tervezik a magyar–osztrák határszakaszon 2014 és 2020 között.

WL
2013. 07. 17. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak átfogó fejlesztéséről szóló szándéknyilatkozat aláírását megelőző sajtótájékoztatón Hans Niessl, a burgenlandi tartományi kormányzó hangsúlyozta: a térség jövője szempontjából fontos bővíteni a közlekedési infrastruktúrát, mert az képezi a gazdasági fejlődés alapját. A dokumentumot Szijjártó Péter és Burgenland tartományfőnöke látta el kézjegyével.        

Szijjártó Péter kifejtette: Magyarország és Ausztria között huszonöt helyen lehet átlépni a határt. Az átlépési lehetőségek közötti mintegy 14 kilométeres távolság jóval kedvezőtlenebb, mint Nyugat-Európában, ahol általában két-három kilométerenként van lehetőség az országok közötti átlépésre. A magyar–osztrák határon az egymástól távol lévő átkelők versenyhátrányt jelentenek: bonyolulttá teszik a kapcsolattartást, és kettévágják a gazdaságilag egybetartozó térséget. Ezt a versenyhátrányt akarja leküzdeni a közlekedés fejlesztésével Burgenland és Magyarország.

Az államtitkár közölte: a jövő év szeptember 1-jéig elkészülő megvalósíthatósági tanulmányok ismeretében döntenek a konkrét beruházásokról. A tanulmányok készítését a Nemzeti Fejlesztési  Minisztérium koordinálja. A jelenlegi számítások szerint a határon átnyúló projektek finanszírozására szolgáló operatív program forrásainak 30 százalékát kell majd mozgósítani a húsz út megépítésére – tette hozzá.        

Szijjártó Péter szólt arról is, hogy a burgenlandi tartományfőnökkel együttműködnek a határellenőrzési létesítmények, az egykori határőrbódék lebontásában. 2015-ig 11 helyen végzik el ezt a munkát. Ezen túl mindkét fél prioritásként kezeli a nyugat-dunántúli térségben megvalósuló gyorsforgalmi utakat, és vizsgálni fogják a kishatármenti vasút fejlesztésének lehetőségeit is.       

Hans Niessl a sajtótájékoztatón kiemelte, alapos vizsgálatokra van szükség, hogy jól átgondolt projektek szülessenek. A megvalósíthatósági tanulmányok alapozzák meg a fejlesztési döntéseket, majd azt követően lehet a konkrét projekteket összeállítani – mondta.

Július elején Orbán Viktor miniszterelnök Robert Ficóval közös sajtótájékoztatóján arról beszélt, nem természetes állapot, hogy a szlovákoknak és a magyaroknak átlagosan 25 kilométert kell utazni egy határátkelőig, miközben ez a távolság Nyugat-Európában mindössze 7,5 kilométer. Ezért 2014 és 2020 között 25 új határátkelő utat fogunk létrehozni, továbbiakat pedig felújítunk és akadálymentesítünk. A közlekedési infrastruktúrát is összekapcsoljuk – mondta el Orbán. A találkozón a komáromi Duna-híd tervét is megerősítették, sőt a határon átnyúló közösségi közlekedés fejlesztéséről is tárgyaltak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.