Szemlélet- és modellváltás nélkül a budapesti turizmus ezt a válságot nem fogja túlélni – közölte Guller Zoltán legújabb podcastjában. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint ezért azon kell dolgozni, hogy a belföldiek ellátogassanak a fővárosba, ahol egyik pillanatról a másikra eltűnt a vendégek kilencven százaléka, mert a nemzetközi utazások lényegében megszűntek.
Modellváltás nélkül nem éli túl Budapest
Ugyan volt tíz jó éve a fővárosi turizmusnak, amikor a külföldiek jelentették a fő vendégkört, ám az elkövetkező egy évben csak a magyarokra számíthat a piac.
Mint mondta,
a következő év őszéig itthon nem fogunk nagy számban külföldről jött turistákat látni,
ezért minden vállalkozásnak, különösen a budapesti turisztikai szereplőknek – a „belföld az új külföld” szlogen jegyében – arra kell felkészülni, hogy magyar turistákat csábítsanak a fővárosba.
– Az látszott az elmúlt hónapokban, hogy nagyon erős a vidéki turizmus Magyarországon, most is el van adva a hétvégi helyek többsége, habár új szokás, hogy sokan csak csütörtökön foglalnak szállást, ami a szolgáltatóknak nehezíti a tervezhetőséget.
Budapestnek viszont el kell gondolkodnia: most kell akció, most kell program, most kell új koncepció, mert modellváltás nélkül ezt nem fogjuk túlélni
– fogalmazott Guller Zoltán.
A vezérigazgató kifejtette: az újraindítás három ágazati szereplő együttműködésével sikerülhet, eszerint a turisztikai ügynökség, a települési önkormányzat és a helyi vállalkozói kör is fontos részese a folyamatoknak.
– Az MTÜ elsősorban abban tud segíteni, hogy minden létező eszközzel folytatja a belföldi forgalomélénkítő kampányokat, a vidéki Magyarországot, Budapestet népszerűsíti belföldön.
Minden erőnkkel a hazai turistákra kell koncentrálni: ösztönözni kell az embereket arra, hogy járjanak éttermekbe, keressék fel a fürdőket, illetve menjenek, lássák, nézzék meg az ország különböző szegleteit. El kell fogadnunk, hogy a következő egy évben egészen biztosan a belföld az új külföld
– húzta alá az ügynökség vezetője.
Guller Zoltán arról is beszélt, hogy Budapest kitettsége a külföldi turistáknak 93 százalék, amelyre Nyugat-Európa nagyvárosaiban nincsen példa – Bécsben 83 százalék körül, míg Párizsban 51 százalékon áll ez a mutató, Rómában 68, Londonban 61 százalékos a kitettség.
– Válságok nagyjából 10-15 évente vannak, bármikor megtörténhet, hogy eltűnnek a külföldiek, ilyen üzletpolitika mellett elengedhetetlen a koncepcióváltás. A jelenlegi üzleti modell nemcsak nem fenntartható, hanem hibás is, habár volt egy nagyon szép tíz évünk a fővárosban, de elmúlt.
Most a belföldi turistákat is hívni kell, várni kell, meg kell győzni őket arról, hogy érdemes Budapestre jönniük. Ezen viszont dolgozni kell, mert a főváros lélekben elveszítette a belföldi vendégeit, holott nélkülük nincs esély a túlélésre
– mondta az MTÜ vezetője.
Felidézte: a bécsi önkormányzat ingyenes vouchereket osztogatott a lakosságnak, hogy menjenek éttermekbe és használják a turisztikai infrastruktúrát.
– A Fővárosi Önkormányzat támogatása nélkül a budapesti turizmus nem fog kilábalni a válságból
– jelentette ki Guller Zoltán.
Sikereket hoz Széchenyi
A podcastban szó esik még a nullaszázalékos kamatozású Széchenyi Turisztikai Kártya programról, illetve a Szép kártyáról, amely ismét bizonyított, miközben 2011 óta a belföldi turizmus motorja.
Önmagáért beszél, hogy a covid évének első kilenc hónapjában a munkáltatói feltöltések és a költések aránya is meghaladta a tavalyi azonos időszakban jegyzett adatokat, a felhasználások forintosított mértéke harminc százalékkal bővült.
– Ismét beváltotta a hozzá fűzött reményeket a Szép-kártya, aminél kedvezőbb módon ma nem lehet juttatást adni a munkavállalóknak, ráadásul minden elköltött forint a turisztikai vállalkozásokat segíti. A magyar turizmusba nagyjából 200 milliárd forint tud visszajutni a pihenőkártyákkal igénybe vett szolgáltatásokkal, mint a vendéglátás, a szálláshely-szolgáltatás, az attrakciók és az élmények
– mondta Guller Zoltán.
A Széchenyi-kártya program turisztikai lába kapcsán kiemelte, hogy nagyon fontos szempont: a hitelprogram teljesen nullaszázalékos és szabadon felhasználható, ezért érdemes megfontolni a program igénybevételét minden érintettnek.
Eddig közel hárommilliárd forintnyi kérelmet fogadtak be, igénylőnként átlagosan 38 millió forintos pályázattal – jelezte a vezérigazgató.
Mint mondta, hatvan százalékban mikro- és kisvállalkozások fordultak hitelért a Széchenyi-kártya programot kezelő KAVOSZ-hoz. Újdonságként megemlítette, hogy október 22-től a taxisok és a kisbuszos személyszállítók is részesülhetnek a kedvezményes lehetőségből.
Guller Zoltán beszámolt a Tourinform-irodák felújítását, korszerűsítését célzó pályázat eredményeiről is, továbbá a Kisfaludy Strandfejlesztési Konstrukció IV. üteméről, amely szeptember végén zárult.
Ismertette: a Tourinformokra a 450 millió forint keretösszegű pályázaton 22 vidéki iroda megújulását támogatta az MTÜ, ami a Tourinform-hálózat húsz százalékát fedi le.
A strandok kapcsán pedig elhangzott, hogy a 2017-ben indult, eddig közel kétszáz belföldi fürdőhely felújítását támogató kormányzati program célja az, hogy idővel valamennyi magyarországi strand megújuljon, európai színvonalúvá váljon. Az eddig nyertes önkormányzatok még az idei év végéig hozzájutnak a megítélt támogatásokhoz, hogy minél hamarabb el tudjanak készülni a szükséges beruházásokkal – fűzte hozzá az MTÜ vezérigazgatója.
A kormányfő nem javasol külföldi síelést
Nehéz őszre és talán még nehezebb télre számít a koronavírus-járvány miatt Orbán Viktor. A miniszterelnök a brüsszeli európai uniós csúcstalálkozón készült Facebook-videóüzenetben többek között arról beszélt, hogy közeleg a síszezon, mindenki tervezi a téli vakációját. Ez azonban a kormányfő szerint megfontolást érdemel. – Csütörtök este részletesen megismerve az európai helyzetet azt javaslom, ne tervezzenek a közelgő síszezonban külföldi utazásokat az emberek – fogalmazott.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezHatvanmilliárdos beruházás jön Pécsre
A vármegyeszékhely globális gyártóközponttá válik a füst nélküli termékek terén.
Még a tavalyinál is több magyar választja Horvátországot idén
Annak ellenére utazunk a mediterrán országba, hogy a szállások átlagosan tíz százalék felett drágultak.
Nagy a titkolózás, de úgy tűnik, bejött a Netflix trükkje
Itt a legfrissebb gyorsjelentésük.
Babaáruház-láncot vásárol a Mészáros-csoport
Az akvizíció elsődleges célja, hogy a márka magyar kézben maradjon.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Rengetegen hallgatták Orbánt Viktort - fotók
Elszólta magát a megcsalásról a magyar sztárpár
"Ez már csak kapálózás" – alig szeretné valaki Tóth Andit az X-Faktorba mentornak
„Jézusom, nem tudok beszélni” – jelentette ki az ATV-n Juhász Péter
"Ki fog látszani a s*nám" - Kiakadtak a túl szexi ruha miatt az olimpikonok
Ukrajna bukásával Magyarország is veszélybe kerülhet egy amerikai elemzés szerint
Tangás fürdőruhára vetkőzve ünnepelte születésnapját Szőke Zsuzsi
Jégkorong: a norvégok elleni győzelemmel avattuk fel az Alba Arénát
Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó
Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)
Telitalálat! Pár órával a Magyar Nemzet cikke után Magyar Péterék eltüntették a honlapjukról a datadatos szálat
Erdély is fegyverkezik, gyorsan meg is kapták az F-16-osokat
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezHatvanmilliárdos beruházás jön Pécsre
A vármegyeszékhely globális gyártóközponttá válik a füst nélküli termékek terén.
Még a tavalyinál is több magyar választja Horvátországot idén
Annak ellenére utazunk a mediterrán országba, hogy a szállások átlagosan tíz százalék felett drágultak.
Nagy a titkolózás, de úgy tűnik, bejött a Netflix trükkje
Itt a legfrissebb gyorsjelentésük.
Babaáruház-láncot vásárol a Mészáros-csoport
Az akvizíció elsődleges célja, hogy a márka magyar kézben maradjon.