Muszáj élénkíteni a belső keresletet általánosan, valamint az egyes fogyasztási területeken célzott támogatásokkal is. A Covid–19 miatti válság évében másodszor bizonyított az újraindulást követő nyári szezonban a legnépszerűbb kafetéria, a Szép-kártya, amely a jegybank szerint is hatásos, mivel mostani javaslataik között megemlítik a fogyasztásösztönzés további eszközeként.
A kormány tehát sikeresen vetette be az első hullámra adott válaszok között a belföldi turizmust ösztönző Szép-kártyát, amelynek összes adóterhét előbb június 30-ig, majd az év végéig 15 százalékra csökkentette, egyúttal még a tavaszi gazdaságvédelmi akcióterv részeként megduplázta a béren kívüli juttatás idén elkölthető összegeit.

A döntés telitalálat mindkét oldalon: a legnagyobb kártyakibocsátó, az OTP Pénztárszolgáltató legutóbbi, elérhető adatai szerint idén június–júliusban a cégek hatvan százalékkal több pénzt utaltak el a dolgozók számláira, mint tavaly ilyenkor. A jelentős növekedést a kibocsátó szerint egyértelműen a a belföldi turizmus és vendéglátás megsegítését célzó tavaszi rendkívüli jogszabály-változások idézték elő.
Az MKB Bank a nyár végén jelezte: a biztató évkezdet, majd az április–májusi visszaesések után a nyár különösen kedvező hatással volt a költésekre. Történelmi eredmény született: a pihenőkártya-tulajdonosok száma alapján a második legnagyobb kibocsátónak számító bank Szép-kártyáinak közel tízéves működése során első alkalommal, 2020 júliusában haladta meg az egy havi költések összege a hárommilliárd forintot. Az augusztus újabb csúcsot hozott, amikor a magyar turisták költekezése a kafetéria keretein belül meghaladta a 3,7 milliárd forintot.

Az OTP-nél jegyzett több mint másfél millió kártyabirtokos a nyár első két hónapjában közel negyven százalékkal költött többet, mint egy évvel ezelőtt, ez területenként a dél-dunántúli régióban például júniusban és júliusban 57 százalékos növekedést jelent, illetve a Balatonon is közel másfélszeresére emelkedtek a vállalkozásokhoz befolyt összegek.