Már hetedik éve hívja fel a figyelmet a kulturált közlekedésre a Közlekedéstudományi Egyesület a partnereivel együtt májusban.
Nagyot csökkent ez a fontos mutató, Budapesten a legnagyobb a gond
Se sokasodni, se kevesedni nincs kedvünk.
Már hetedik éve hívja fel a figyelmet a kulturált közlekedésre a Közlekedéstudományi Egyesület a partnereivel együtt májusban.
– Tavaly kevesebben haltak meg közúti balesetben, mint az ötvenes évek óta bármelyik évben, pedig csak személyautóból tízszer több jár az utakon. A kormány elsősorban a hálózatok folyamatos bővítésével, az infrastruktúra műszaki állapotának a javításával cselekszik a biztonságosabb közlekedésért. A többi főként rajtunk, járművezetőkön, kerékpárosokon, gyalogosokon múlik. És ez a többi elég sok: tízből kilenc közúti baleset oka az emberi tényező, a közlekedők felelőtlensége, mulasztása, vezetéstechnikai hibája. A közlekedési kultúra napja idén is a megfontolt, felelős magatartás túlzás nélkül életmentő szerepére emlékeztet bennünket – mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a közlekedési kultúra napja alkalmából, amit május 11-én tartanak.
– A közlekedésbiztonsághoz a közlekedési kultúrán, a kulturált közlekedéshez a közlekedés szeretetén keresztül vezet az út. Az ember életritmusához szervesen kapcsolódik a közlekedés, a táplálkozás, az alvás után a legfontosabb elem, ami összeköti a tevékenységeinket. A testi és lelki egészségünk része a stresszmentes és biztonságos közlekedés. Az immár hetedik éve útjára indított kezdeményezésnek főként ez a célja, hogy felhívjuk a társadalom figyelmét arra, hogy a közlekedésben nem egyedül, hanem kölcsönösen, partnerként figyeljünk mindenkire, és valóban örömforrásként éljük meg az utazást – mondta Bíró József, a Közlekedéstudomány Egyesület társelnöke, a közlekedéstudományi tagozat elnöke, a Közlekedési kultúra napja nevű kampány alapítója, aki azt is szeretné, hogy ezen a napon a közlekedési szakmákban dolgozóknak is jusson a figyelemből és tiszteletből, hiszen az életünket bízzuk rájuk.
A járványhelyzet miatt az idén is főként online aktivitásokkal és pályázatokkal készülnek a szervezők, szavazni lehetett az Év kerékpárútja, az Év körforgalma, az Év hídja, az Év Kresz-parkja, az Év társadalmi felelősségvállalása pályázatára, az Év közlekedési kiadványára, az Év közlekedésbiztonsági fotójára. A Kisművész pályázaton az általános és a középiskolások rajzait, videóit várták közlekedési témákban. A szervezők a május 11-i esemény nyitórendezvényét és a konferenciákat is online tartják.
Se sokasodni, se kevesedni nincs kedvünk.
Valakit már meg is fertőzött.
Mutatjuk, mennyibe kerül majd a szállás.
Két hetük van a kereskedőknek, hogy csökkentsék az árakat.
Rejtett kampányfinanszírozás a fővárosban?
Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
„34 évesen rákot diagnosztizáltak nálam, mert figyelmen kívül hagytam egy kínos tünetet”
Itt a korainál is koraibb cseresznye, valamin azonban hanyatt esnek a vásárlók
"Azt gondoltam, 19 évesen majd jól becsajozom" - házasságáról vallott az olimpiai bajnok magyar pólós
Waberer's: kiderült, ki áll a milliárdos nagybevásárlás mögött
Itt a friss adat: tovább emelkedtek az üzemanyagárak a hazai kutakon
Elképesztő izgalmak után kialakult a Final4 mezőnye a magyar fociligában
Játssz és nyerj páros belépőt a Magyarország-Kanada jégkorongmeccsre (hirdetés)
A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)
Putyin mire készülhet a brutális mennyiségű fegyverrel?
Idén is menne a Balatonra nyaralni? Van egy rossz hírünk
Se sokasodni, se kevesedni nincs kedvünk.
Valakit már meg is fertőzött.
Mutatjuk, mennyibe kerül majd a szállás.
Két hetük van a kereskedőknek, hogy csökkentsék az árakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.