Több mint 1500 autó abroncsai kerültek górcső alá a nyárigumi-kommandó idén júliusban zajló akciója során, amelyben az országos rendőrkapitányságok is részt vettek.

Idén is biztosított az ország kenyere
Országszerte tart az aratás.
Több mint 1500 autó abroncsai kerültek górcső alá a nyárigumi-kommandó idén júliusban zajló akciója során, amelyben az országos rendőrkapitányságok is részt vettek.
Megállapították, hogy a teljes átlag szerinti 87 százalékos nyárigumi-arány biztató, ahogyan az is, hogy az autók túlnyomó része (62 százaléka) öt évnél fiatalabb a magyar utakon, 46 százalékuk pedig prémium márkás abroncsokon gördül nap mint nap – közölték az akció lebonyolítói.
A szakemberek megállapították a vizsgálatok során, hogy a nyári gumiabroncsokat tekintve tisztességesnek mondható az országos átlagban 4,6 milliméteres profilmélység is (Fejér megyében 5,2 milliméter), vagyis nem mondható, hogy elhanyagolnák a magyar autósok a járművek futóműveit. Ezúttal több megyében (Baranya, Fejér, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád) kilencven százalék felett adódott a nyári gumis autók aránya.
– A felmérés szerinti 87 százalékos mutató egészen biztató, ám ez még mindig azt jelenti, hogy tízből legalább egy autó nem az évszaknak megfelelő gumiabroncsokon fut, ami főként esőben, vizes aszfalton okozhat kellemetlen meglepetést – hívta fel a figyelmet Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.
Felhívta a figyelmet, hogy a teszteléseik szerint téli gumival közlekedve a nyári hőmérsékletben nagyjából 25 százalékkal nő meg a fékút, ami már hatvan kilométeres óránkénti sebességnél is autóhossznyi, négyméteres különbséget jelent. – Ezen már életek is múlhatnak, és ekkor még szinte csak városi tempóról beszéltünk. Bármire is használjuk az autónkat, rövid- vagy akár hosszútávon, mindig elengedhetetlen, hogy azon az évszaknak megfelelő abroncsok legyenek – hangsúlyozta a szakember.
Úgy folytatta: a kötelezően előírt, 1,6 milliméteres profilmélységhez mérten ugyan kedvezőnek tűnhet a 4,6 milliméteres országos átlag, ám még ez is azt jelenti, hogy sok autón 2-3 milliméteres profilú abroncsok találhatók. Ezekkel pedig nagyobb eső esetén könnyedén bele lehet futni az aquaplaning, azaz a vízen futás jelenségbe, amikor az abroncs és az út között egy vízréteg alakul ki, irányíthatatlanná téve a járművet.
Míg a korábbi akcióknál az autósok felvilágosítást, illetve jó állapotú abroncs esetén akár apróbb ajándékot is kaptak, az idei felmérés fordulatot hozott: mivel az ellenőrzést a rendőrség emberei végezték, néhány esetben bizony helyszíni bírságot is ki kellett szabniuk.
– A nyárigumi-kommandó elsődleges célja most is az volt, hogy felhívjuk a figyelmet a megfelelő gumiabroncsokra. A kollégák viszont néhány esetben a profil nélküli, vagyis a közvetlenül balesetveszélyes abroncsok láttán kénytelenek voltak szankciókat is alkalmazni – jelezte Berzai Zsolt, az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság főtitkára. Hozzáfűzte, hogy ez azonban nem cél, a büntetés inkább eszköz volt a kezükben a biztonságos közúti közlekedés érdekében.
Országszerte tart az aratás.
Heti gazdasági összefoglaló.
Hét- és tízezer forint környékén lehet vacsorát kapni a Balaton mellett a posztoló szerint.
Nem az a korosztály adósodik el bátrabban, amire először gondolnánk.
Országszerte tart az aratás.
Heti gazdasági összefoglaló.
Hét- és tízezer forint környékén lehet vacsorát kapni a Balaton mellett a posztoló szerint.
Nem az a korosztály adósodik el bátrabban, amire először gondolnánk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.