Hidroplánok az indiai Mumbaiból

Hétfőn először szállt fel menetrend szerint a Cessna 208 hidroplán a 25 percnyi repülési időre levő üdülőtóról.

Dr. Varga Sándor
2014. 08. 29. 5:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mumbai, az egykor Bombayként ismert metropolisz és a Pavana-gát között hétfő óta a helyiek vagy a turisták menetrend szerinti hidroplánjárattal repülhetnek, hétvégén naponta többször is. A kínálat a nagyvárosból nemsokára további úti célokkal bővül.

Az indiaiak fontosnak tartják a hagyományaikat. India első hidroplán-légitársasága, a Mehair három év óta az ország első polgári repülőterén, Dzsuhuban működik, amely Mumbai egyik óceánparti elővárosa. Itt található a világ legnagyobb filmgyára, a Bollywood is.

 

Mumbaitól majdnem kétezer kilométerre, a Maldív-szigetekhez hasonló indiai korallsziget világban 2012 óta repülnek hidroplánok. Köztük kezdett, és kereste a levegő, víz és föld között a szinergiákat a Mehair is, majd a megszerzett gyakorlat alapján visszajött a kontinensre és dzsuhui repterére.

 

A Mehair a majdnem húszmilliós nagyvárosban egy nagyobb és egy kisebb Cessna hidroplánnal kínálta különböző csarterszolgáltatásait, még szerénynek mondható kilenc plusz négy utasszékkel. Majd a héten a cég beindította az indiai szubkontinens első menetrend szerinti hidroplánjáratát, amely már ebben az iparágban a felnőttkor jele. Kilenc helyre hat utas is jó kezdés volt.

 

Kína után India is belépett a hidroplán-világpiacra, már nemcsak a hozzájuk képest törpe teák szigetén, Srí Lankán lehet a térségben hidroplánon utazni.

Hétfőtől csütörtökig csak délelőttönként, hétvégén pedig már pluszban délutánonként is repül a Cessna 208 Caravan Amphibia a nagyváros és a tó között.

Végre elstartoltak az Adrián is

Szintén a múlt héten fogott először tengert a European Costal Airlines hidroplán-légitársaság 19 személyes Twin Otter hidroplánjának úszótalpa. Sajnos a cégnek nem sikerült megegyeznie Split városával, pedig a városi focicsapatot is megszponzorálták, ezért a szomszéd településen, Divuljében építették meg a hidroplánkikötőt. A héten megkapták a Twin Otterre a horvát légügyi hatóságtól a működési engedélyt. Remélik, hogy napokon belül elindulhat első menetrend szerinti járatuk, amely 13 perc alatt éri el Hvar szigetén Jelsát.

 

Egyébként a menetrendben napi négy járatpár repül 52 euróét oda-vissza, de az egy héttel korábban vett jegy olcsóbb lesz majd. Szeptemberben kipróbáljuk, ajánljuk másoknak is.

Dzsuhu repterén az utasok lépcsőn szállnak be a kerekeken álló hidroplánba, amely aztán hagyományos beton futópályán száll fel. A levegőben a pilóták behúzzák a kerekeket az úszótalpba, és a tavon már a hidroplán a vízen landol és köt ki a pontonon.

Az első hétvégére még nincs telt ház, mert a cikk írásakor kipróbáltam a netes jegyvásárló rendszert. A szombat délelőtti és délutáni járatra a lehetséges kilenc helyből még kaptam volna egy oda-vissza jegyet 5998 rúpiáért, nagyjából 24 000 forintért. Öt órát tölthettem volna az üdülőtónál érdekes természeti környezetben. Bár inkább több napra érdemes kiruccanni, pluszban Lonavala város vallási és történelmi szépségeiért.

Járatom kapitánya pedig Prijanya Manudzsa lehetett volna, aki 25 éves kora ellenére már 1500 repült órát tudhat maga mögött, repült a Maldív-szigeteken is. A hölgy az alábbi képen az első járat után büszkén elüldögélt a hidroplán lépcsőjén, de azért a biztonság kedvéért korábban háromszor kipróbálta a leszállási lehetőségeket a tavon.

 

További úti célok még letakarva

A hidroplántársaság oldalán a további úti célok csak szeptembertől foglalhatók. A letakarás azonban nem zavarja a tájékozódásban az embert, szent helyek, más üdülővárosok fotói és érdekességei már láthatóak Maharastra államban. A turistákon kívül a zarándokok is a célcsoportot jelentik.

 

A bővülést az állam turisztikai hivatala is ösztönzi. A nyitójárat szokásos üdvözlőbeszédében a hivatal elnöke a hidropláncélpontok szabadságát emelte ki, hiszen a járat beindításához egy mobil ponton elég a vízen kívül. Vízből pedig a turisztikai és vallási célpontok körül akad elég.

 

 

Ha tetszett a cikk, olvassák el a Repülni Jó oldalunkon az adriai hidroplánrepüléssel kapcsolatos írásunkat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.