A gépen szolgálatot teljesítő pilóták a gépmadár folyamatos rezgését észlelték, amikor a BA001 típusú gép a New York-i J. F. Kennedy repülőtér fölé érkezett. Egy sima landolás után azonnal megkezdték a gép vizsgálatát, s ennek során észlelték, hogy a kormányrendszerhez tartozó négy kormánylapát egyike hiányzik.
Bár a British Airways szóvivője aláhúzza: nem sérült meg senki sem a fedélzet 96 utasa, sem a 9 főnyi személyzet közül, a polgári repülésért felelős vizsgálóbiztosok a BBC-nek nyilatkozva nyugtalanságukat fejezték ki az eset miatt, mely szerintük több részletében is emlékeztet az 1998-as Concorde-baleset körülményeire.
A szakvélemények szerint ’’baleset’’-ként jegyzett esemény a negyedik működési zavar a Concorde-ok repülése során az elmúlt hat hét alatt. Például október 30-án a BA egyik Concorde-ján New York és London között vékony repedések képződtek az egyik kabinablak külső rétegén, s emiatt a gép irányítói alacsonyabb sebességfokozattal repültek tovább. Az AFP fölhoz egy november 3-i esetet is, amikor ugyanennek a járatnak vissza kellett térnie Londonba, mert a négy motor egyike meghibásodott.
November 5-én pedig az Air France Concorde-jánál szintén motorhiba lépett föl, a gép hirtelen veszített repülési magasságából, kisebb pánikot keltve az utasok között. A francia gépmadár ettől kezdve a szuperszonikus, 2200 kilométeres óránkénti sebesség helyett 900-zal ’’cammogott’’ tovább, így egyórás késéssel szállt le New Yorkban.
Az AFP felidézi: az elmúlt időszak legkomolyabb balesete e járaton az Air France gépének lezuhanása volt, amely 2000 júliusában , nem sokkal a Roissy-Charles de Gaulle repülőtérről való felszállás után következett be, és 113 halálos áldozatot követelt.

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja