Die Welt (welt.de)
A konzervatív német napilapban Christoph B. Schiltz Bírálják az EU-t a csúcstalálkozó-turizmus miatt című cikkében ismerteti az Adófizetők Szövetségének kritikáját. A szervezet közpénzek elherdálásával vádolja az EU-t. Az unió képviselő- és kormánydelegációi ugyanis ide-oda utazgatnak Európában, az egyik helyszínen konferenciázva, majd egy másik helyszínen aláírva, hogy végül az első helyszínen megünnepeljék azt.
Karl-Heinz Däke, a német Adófizetők Szövetségének elnöke úgy fogalmazott: „Tökéletesen értelmetlen, hogy az EU reformszerződését nem Brüsszelben fogják aláírni. Itt egy igazi „csúcstalálkozó-turizmussal” állunk szemben. Felszólítom az EU állam- és kormányfőit, hogy állapodjanak meg egy konferencia-helyszínben és egy aláírási helyben. A költségvetési pénzekkel történő, ennyire felelőtlen bánásmód esetén az EU politikusai aligha számíthatnak a lakosság támogatására.”
Az unió tevei szerint a kormányfők december 13-án néhány órára Lisszabonba utaznak, hogy egy régi kolostorban aláírják az új reformszerződést. Az ünnepi ebéd után hazautaznak, hogy egy nap múlva Brüsszelben legyenek a portugál elnökséget lezáró csúcstalálkozón. A történet pikantériája, hogy néhány nappal a reformszerződés aláírása előtt a kormányfők amúgy is Lisszabonban lesznek, hogy részt vegyenek egy EU-Afrika konferencián. Egyes információk szerint Angela Merkel is elégedetlen ezzel az útitervvel. A kulisszák mögött a berlini kormány azt javasolta, hogy a következő csúcstalálkozót közvetlenül az ünnepélyes aláírási ceremónia után Lisszabonban tartsák. Ez ellen tiltakozott a belga kormány, arra hivatkozva, hogy a nizzai szerződés úgy rendelkezett, hogy a téli EU-csúcsot mindig Brüsszelben kell rendezni. A másik oldalon a hivatalban lévő EU-elnök, a portugál kormányfő azt követelte, hogy hazájában írják alá a reformszerződést.
Per Stig Moller dán külügyminiszter e héten tett egy utolsó kísérletet arra, hogy módosítsa a menetrendet. Mollert elsősorban a környezetszennyezés zavarja. Szakemberek szerint az uniós csúcshoz kapcsolódó utazgatással közel 15 tonna szén-dioxidot produkál az EU.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!