A 2006-os és 2007-es évben 12 hónapon belül három rendellenesség is észleltek, amelyek után a biztonság javításának elmaradása miatt elővették a céget. A Csonghedzsin Marine vállalatra a hibákért többféle büntetést is kiszabtak a hatóságok: tengerészeit több hónapra felfüggesztették munkájukból, a cég egyszer, a kapitányok háromszor kaptak szóbeli figyelmeztetést, és legalább egy alkalommal bírsággal is sújtották a vállalatot.
A mulasztások miatti balesetek egyike sem volt halálos kimenetelű, de szakértők szerint összességében indokolt lett volna, hogy felfüggesszék vagy akár be is vonják a vállalat működési engedélyét. Ez azonban soha nem történt meg, sőt még azt is megengedték a hatóságok a cégnek, hogy bővítse flottáját a Sewol komphajóval, amely azután idén április 16-án 476 emberrel a fedélzetén zátonyra futott.
Az ország délnyugati partjainál történt szerencsétlenségben 304-en vesztették életüket. Az ázsiai ország történetének eddigi legnagyobb emberáldozattal járó katasztrófája nyomán április végén lemondott hivataláról Csung Hong Von kormányfő.
Ismert, a komptragédiát követően nyomozás indult a hajó tulajdonosa, a Csonghedzsin Marine nevű cég és az azt birtokló család ellen. A hatóságok szerint felmerült, hogy a cég megvesztegetett helyi hivatalnokokat a hajóin végzett biztonsági vizsgálatok eredményének eltussolása érdekében. Emellett arra is fény derült, hogy a szerencsétlenül járt komp rakományának tömegét helytelenül jelentették be, amiből arra lehet következtetni, hogy legalábbis hiányos volt a hajó kifutása előtt elvégzett ellenőrzés.
A Csonghedzsin Marine tulajdonosainak és vezetőinek emellett számos további piszkos ügye került napvilágra, egyebek mellett sikkasztással, adócsalással, vesztegetéssel, valamint bűnözésből való vagyonszerzéssel és annak rejtegetésével gyanúsítják őket. A hatóságok szerint megkezdődött az érintettek vagyonának feltárása, hogy abból szükség esetén kárpótlást tudjanak fizetni az áldozatok hozzátartozóinak.