A balosok újra nekimennek Magyarországnak az EP-ben

Fidesz: a magyar baloldal akciózik az elvesztett választások miatt.

TK
2014. 10. 16. 14:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz és a KDNP EP-képviselői felhívták a figyelmet: az európai liberálisok és szocialisták a magyar baloldali pártok kezdeményezésére akarnak ismét az Európai Parlament plenáris ülésén foglalkozni Magyarországgal.

„Az önkormányzati választásokon idén már harmadik alkalommal szenvedett súlyos vereséget a magyar baloldal. Úgy látszik, semmit sem tanultak a múlt kudarcaiból. Ahogy eddig, most is európai szövetségeseikhez fordulnak azért, hogy a brüsszeli színtéren igyekezzenek elégtételt venni. Tudniuk kell azonban, akárhányszor is támadják az EP-ben Magyarországot, a magyar választók döntését nem lehet felülírni sem Strasbourgban, sem Brüsszelben. A Fidesz–KDNP képviselői készen állnak arra, hogy ahogyan az elmúlt évek során, úgy a keddi plenáris vitán is kiálljanak a nemzeti érdekekért” – olvasható a közleményben.

A jövő héten már hétfő este szó lesz Magyarországról Strasbourgban, igaz, akkor még nem a plenáris EP-ülésen. Molnár Csaba és Niedermüller Péter, a DK két EP-képviselője nyilvános meghallgatást szervez az EP épületében a magyarországi médiahelyzetről és sajtószabadságról.

A magyar kormány, ha szükséges, a brüsszeli intézmények előtt is ki fog állni a reklámadóért, mert „a reklámadó ügye közteher-viselési kérdés” – így reagált Kurucz Éva kormányszóvivő arra, hogy – mint arról a Népszabadság csütörtökön beszámolt – az RTL-csoport hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál a reklámadó miatt.

A kormányszóvivő az MTI-nek küldött reagálásában hangsúlyozta: a kabinet meg fogja védeni a reklámadót, ahogyan megvédte a bankadót és a rezsicsökkentést is. Nem ez az első eset, amikor bizonyos gazdasági szereplők nyomást akarnak gyakorolni a kormányra, így volt ez a bankadó bevezetésekor, a rezsicsökkenéskor, és most így van a reklámadó bevezetésekor is – fogalmazott.

Kurucz Éva kijelentette: a kormány kitart amellett, hogy minden gazdasági szereplőnek arányosan ki kell vennie a részét a közteherviselésből. A reklámadó is egy olyan adónem, amely a reklámbevétellel arányosan növekszik – jegyezte meg a szóvivő. Hozzátette, az RTL Klub csupán egyike a reklámadó hatálya alá eső több száz vállalkozásnak.

A teljes szakma tiltakozása mellett beterjesztett reklámadó számos toldozgatáson és módosításon esett keresztül azóta, hogy L. Simon László benyújtotta. A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára által beadott korábbi módosítás például kőkemény sarccal sújtotta volna a kisvállalkozásokat is azáltal, hogy 25 ezer forintban határozta meg a reklámadó mértékének alsó határát; így a kicsiknek is fizetniük kellett volna akkor, ha a Facebooknál vagy a Google-nál hirdetnek – ezzel maga a módosítást jegyző L. Simon sem volt tisztában.

Később a 8 ezer vállalkozót sújtó adóról szóló törvénymódosítást módosították, az értékhatárt egy csapásra a százszorosára, 2,5 millió forintra emelték, így legalább a legkisebb hirdetőket mentesítették alóla. Később a törvényt jegyző L. Simon augusztus folyamán közölte, hogy bevonják az adózók körébe az – általa tévesen „tartalomszolgáltatóknak” nevezett – tartalommegosztó oldalakat, mint a már említett Google és a Facebook; ez egyébként igen ambiciózus ötlet lenne, hiszen eddig még sem a francia, sem az olasz kormánynak nem sikerült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.