Erről szóló módosító javaslatot fogadott el szerdán az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága a reklámadóról szóló jogszabály változtatásához. Eszerint az adó alapja a reklámközzététel havi összesített ellenértékének 2,5 millió forintot meghaladó része, az adó mértéke pedig 20 százalék.
Ismert, az L. Simon László által korábban benyújtott verziónak a 25 ezer forintos értékhatára miatt a kisvállalkozásoknak is fizetnie kellett volna reklámadót akkor, ha a Facebooknál vagy a Google-nál hirdetnek. Eszerint a kisvállalkozásoknak akkor nem kellett volna adót fizetniük, ha azt a Facebook vagy a Google befizetné. Mivel azonban ezek a mamutvállalatok nem magyarországi adóalanyok, ezért nekik a reklámadót nem kell befizetniük, így a reklámadó befizetési kötelezettsége a hirdetőt terheli. Ez egyébként az a tétel, amiről az RTL Klub kedd esti híradójában L. Simon elsőre úgy tudta, hogy a kis- és középvállalkozásoknak nem kell befizetniük, ha a külföldi adóalany az adót nem fizeti ki.
A nap folyamán a 25 ezer forintos értékhatárról szóló törvénymódosítás módosítása előtt az MNO több érintettet is megkérdezett, mi a véleményük a reklámadó ilyen formájában történő bevezetéséről; bár a módosítás mostani módosításának, azaz a 2,5 millió forintra emelt értékhatárnak köszönhetően a kisvállalkozókat már nem sújtja akkora mértékben ez az adónem, a jogi bizonytalanságra és az adminisztrációs terhekre vonatkozó aggodalmaikra az értékhatár megemelése önmagában nem nyújt orvosságot.
A reklámadótörvényhez benyújtott módosító indítvány célja egyértelmű: betömni mindazon kiskapukat, amelyeket az eredeti törvényszöveg nyitva hagyott, azonban ez várhatóan méltánytalan adóterhet és súlyos jogi bizonytalanságot fog okozni – nyilatkozott korábban a Jalsovszky Ügyvédi Iroda az MNO-nak az első, 25 ezer forintos értékhatárról szóló módosítás kapcsán.
Az iroda emlékeztetett arra, hogy ez a javaslat bevezeti a „túlnyomórészt magyar nyelvű” internetes oldal fogalmát, és adókötelessé teszi az ilyen oldalon elhelyezett reklám közzétételét. Kérdéses, hogy mi minősül „túlnyomórészt magyar nyelvű” oldalnak. A Google oldala például más-más nyelven jelenik meg attól függően, hogy hol és milyen IP-cím alatt jelentkezünk be. Minősül-e a Google „túlnyomórészt magyar nyelvű” oldalnak? Hasonlóan, a Facebookon mindenki a saját profilját látja az általa beállított nyelven. Minősülhet-e a Facebook „túlnyomórészt magyar nyelvű” oldalnak? Ezekre a kérdésekre a válasz korántsem egyértelmű – fejtette ki a Jalsovszky iroda.