A reklámadóról szóló törvényt június 11-én fogadta el a Ház, de L. Simon László most egyebek közt azzal a céllal változtatna a jogszabályon, hogy korlátozza az adóalap csökkentésének lehetőségét az idei évben. Erre a javaslat értelmében csak akkor lenne mód, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Az indoklás szerint a módosítás figyelemmel van arra, hogy nem kizárt, hogy egyes adózóknak kreatív ügyletekkel negatív lett a társaságiadó-alapjuk.
Ahogy korábbi nyilatkozataiban, most is azt kéri a kormányzattól a Magyar Reklámszövetség, hogy egyeztessék az iparági képviselőkkel azt a célt, amelyet el akarnak érni a módosítással. A jogalkotás során ugyanis akár bekerülhetnek a törvénybe olyan megfogalmazások is, melyeket a kabinet nem szeretett volna viszontlátni, ez pedig komoly problémákhoz vezethet.
Mint portálunknak a szervezet elnöke, Urbán Zsolt kifejtette, a reklámadó módosítása kapcsán két részletet alaposan meg kellene vizsgálni. Az egyik az önreklám kérdése, mely minden olyan vállalatot érint, mely saját szolgáltatását, áruját vagy akár nevét, logóját reklámozza. Utóbbi lehet például egy benzinkút vagy egy bank logója, s ide tartozik a Magyar Posta is, mely szintén nem klasszikus hirdető. Előbbiekre jelen állás szerint szintén vonatkoznak a reklámadó rendelkezései, hiszen az adott reklám közzétételével kapcsolatos költségek az adóalap részét képezik, ami alapján a reklámadót kell fizetni.
Szintén kérdéses az a rendelkezés, amely szerint a reklám közzétevőjének nyilatkoznia kell arról, hogy az adófizetési kötelezettségének eleget tesz – amennyiben ilyen nyilatkozat nem áll a hirdető rendelkezésére, ő lesz köteles adót fizetni, mégpedig a 25 ezer forint feletti összeg 20 százalékát. Urbán szerint itt jön a másik probléma, a kis- és középvállalkozások közül ugyanis sokan nem is fogják tudni, hogy bevallási kötelezettségük van, ha ilyen nyilatkozattal nem rendelkeznek. Az elnök jelzi: havonta a becslések szerint mintegy 15 ezer kis és közepes cég hirdet ma a Facebookon és a Google-on. „Hogyan lehet majd ellenőrizni, hogy ki fizeti be a reklámadót: a hirdetést megrendelő cég, vagy a hirdetést feladó reklámügynökség? Mi történik, ha véletlenül mindketten leróják az adót? Visszakapja valamelyikük a túlfizetést?” – teszi fel a kérdést Urbán.