A Ferrero élelmiszerkonszern élesen kritizálta az intézkedést, és kilátásba helyezte, hogy bíróságon emel panaszt. A vállalkozás szerint az új törvény „az egyik legkedveltebb termékük hírnevét csorbítja”, utalva a gyerekek egyik nagy kedvencének számító Kinder tojásra, az apró meglepetést rejtő csokoládétojásra, amely nem forgalmazható többé Chilében. Érintett a McDonald’s Happy mealje is, bár a gyorsbüfélánc az ajándék elhagyásával továbbra is árusíthatja ételeit.
Szigorítottak a gyermekekre nézve ártalmasnak ítélt élelmiszerek címkézési előírásain is, így 8000 termék csomagolásán kellett változtatni.
Több élelmiszergyártó is megpróbálta megakadályozni a törvény életbelépését, noha az nem mondható elsietettnek: öt év kellett a parlamenti megszavazásához, és további négy évet adtak az élelmiszeriparnak az alkalmazkodásra.
A chilei kormány az új törvény elrendelését a túlsúlyosság és a kövérség gyors terjedésével magyarázta: a chileiek hatvan százaléka, a hat év alatti gyerekek egyharmada túlsúlyos.
Az új szabályozás révén Chile világszinten úttörő országgá akar válni az egészséges táplálkozás támogatásának terén – jelentette ki Carmen Castillo chilei egészségügyi miniszter.