Tíz napig bocsát ki jelet az egyiptomi gép feketedoboza

Az idő a jelzőberendezések felkutatását végző hajók ellen dolgozik.

MTI
2016. 06. 14. 8:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pilóták beszélgetéseit és a repülési adatokat rögzítő feketedobozok nélkül nincs elegendő információ ahhoz, hogy megállapíthassák, miért zuhant le május 19-én az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel a fedélzetén.

Franciaország légi baleseteket vizsgáló ügynöksége korábban közölte, a kutatásban részt vevő egyik hajó továbbra is érzékeli az egyik feketedoboz által leadott jelzéseket, és a berendezés helyét egy egy-két kilométeres sugarú körre szűkítették.

Mindenesetre ahhoz, hogy a 3000 méteres mélységben lévő tengerfenékről fel lehessen hozni a feketedobozokat, a kutatócsoportnak egy-két méteres pontossággal kellene megállapítania a berendezések hollétét.

A kutatásban részt vevő egyiptomi illetékesek hétfőn ugyancsak közölték, hogy az egyiptomi hadsereg megerősítette azokat a korábbi görög és brit radaradatokat, amelyek szerint a lezuhanás előtti pillanatokban az utasszállító megbillent a levegőben.

A görög hatóságok korábbi információi szerint az EgyptAir járata 37 ezer láb magasságon repült, amikor egyszer csak „90 fokot balra, majd 360 fokot jobbra fordult, és 15 ezer láb repülési magasságra esett”, mielőtt eltűnt a radarernyőkről.

Korábban az egyiptomi hatóságok azt mondták, nem észlelték, hogy az Airbus A320-as veszített volna magasságából vagy eltért volna irányától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.