Seszták Miklós elmondta, hogy a Budapest és Tirana járat indítása új utat nyit Magyarország és Albánia kapcsolatában. A kormányok koncessziós szerződést írtak ki az útvonalakra, mert piaci alapon biztosan nem tudnának működni. A Malév leállása miatt alakultak ki fehér foltok a Balkánon, a tárcavezető szerint ezért stratégiai, gazdasági és turisztikai szempontok alapján döntöttek a célállomásokról.
Sokol Dervishaj fontosnak nevezte a megállapodást, hangsúlyozta, hogy a közvetlen járat összekötő híd lesz Magyarország és Albánia között. Ettől azt várják, hogy katalizátorként szolgáljon a két ország közötti együttműködés fejlesztésében a közös gazdasági érdekek mentén.
Seszták Miklós kiemelte, hogy Albániában jelentős fejlesztések indulnak, és várják a magyar gazdasági szakemberek, a magyar állam részvételét.
A nyugat-balkáni célállomásokra egyetlen társaság, a Wizz Air pályázott, így a Budapest–Tirana-járat üzemeltetését is elnyerte. Seszták hozzátette, hogy a koncessziós szerződéskötés előkészítési fázisban van, legkorábban a szerződéskötéstől számított 180 napon belül indulhat a repülőközlekedés. A Wizz Airtől azt várják, hogy az igényeket szem előtt tartó gyakorisággal közlekedtesse a járatot.
Sokol Dervishaj kiemelte: a két ország között kitűnőek a politikai kapcsolatok, és ezt szeretnék a gazdaságra is kiterjeszteni. A miniszter elmondta, hogy Budapesten a légi közeledés mellett érintették a vasúti, a közúti lehetőségeket, tárgyaltak energetikai kérdésekről, a mezőgazdaságról és a turizmus fejlesztéséről is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!