Amerikában felveszik a harcot a cancel culture ellen

A baloldali woke mozgalmat támogató cégek kettős mércéjére hívja fel a figyelmet egy reklámkampány.

Forrás: Fox News, MTI2021. 05. 19. 14:45
Boeing 737 Max Public Flights Resume As American Airlines Flies From Miami To New York
MIAMI, FLORIDA - DECEMBER 29: American Airlines flight 718, a Boeing 737 Max, takes of from Miami International Airport on its way to New York on December 29, 2020 in Miami, Florida. The Boeing 737 Max flew its first commercial flight since the aircraft was allowed to return to service nearly two years after being grounded worldwide following a pair of separate crashes. Joe Raedle/Getty Images/AFP Fotó: JOE RAEDLE
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szembeszáll az értékek eltörlésének kultúrája (cancel culture) ellen egy újonnan alapított jobboldali csoport – jelentette be a Fox News amerikai hírcsatornának Mike Davis jogász.

Az El nem hallgattatott többség (Unsilenced Majority) nevű csoport alapítója elmondta: ellensúlyt akarnak képviselni az Egyesült Államokban sok helyen tapasztalható baloldali nyomásgyakorlással szemben azáltal, hogy fellépnek az úgynevezett woke mozgalom ellen.

Davis egy másik, a III. cikkely projekt nevet viselő csoportot is vezet, amelyet azzal a céllal hoztak létre, hogy visszaverjék a bírói függetlenség elleni radikális támadásokat, és megvédjék többek között azokat az alkotmánybírókat, akiket még Donald Trump előző amerikai elnök nevezett ki.

A vélt fehér faji elnyomás elleni radikalizmust képviselő woke mozgalom az amerikai történelem és kultúra újraértelmezését hirdeti, és a társadalmi igazságtalanságok elleni harcra hivatkozva megtagadná a tárgyi és a kulturális múltat. Davis közölte, hogy a baloldali radikális mozgalom saját fegyverével veszik fel a harcot. Így az El nem hallgattatott többség taktikája többek között az lesz, hogy segítenek az amerikai állampolgároknak kapcsolatba lépni azokkal a választott tisztségviselőkkel és vállalatokkal, akik és amelyek a kultúra eltörlése mellett kötelezték el magukat, és nyomást gyakorolnak rájuk, hogy ne ezt az utat válasszák.

Számos baloldali azonban úgy gondolja, hogy a jobboldaliak által cancel culture-nek nevezett jelenség valójában annyit jelent, hogy felelősségre vonják az embereket a tetteikért és a szavaikért. Margaret Sullivan, a The Washington Post napilap publicistája szerint jó döntés volt például felfüggeszteni Trump Twitter-fiókját.

– Nevezhetik ezt cancel culture-nek, én felelősségvállalásnak hívom – közölte Sullivan.

Donald Trump előző amerikai elnök felfüggesztett Twitter-fiókja
Fotó: Reuters/Joshua Roberts

Davis elmondása alapján ugyanakkor a cancel culture nemcsak közszereplőket érint, hanem a hétköznapi amerikaiak életében is jelen van.

– A mozgalom cenzúrázni akarja az embereket, akik pusztán alkotmányos jogaikat gyakorolják. Ez nem méltó Amerikához, és elfogadhatatlan ebben az országban

– tette hozzá. A jobboldali csoport célja így az lesz, hogy az emberek szabadon kimondhassák a véleményüket anélkül, hogy a megtorlástól félnének. Az El nem hallgattatott többség különös figyelmet fordít majd a munkahelyi elbocsátásokra, az oktatásban megjelenő cancel culture-re és a vállalatokat befolyásoló woke mozgalomra.

– A vállalatok azért csatlakoznak a woke mozgalomhoz, mert nyomást gyakorolnak rájuk a részvényesek és a liberális média. Meg akarjuk értetni ezekkel a vállalatokkal, hogy a döntésük következményekkel jár majd a hétköznapi amerikaiak részéről

– mondta Davis. Nem az El nem hallgattatott többség az egyetlen csoport, amely felvette a harcot a vállalatokban lejátszódó folyamatok ellen: a Consumers’ Research oktatási célú nonprofit szervezet kedden hirdetési kampányt indított, amellyel a woke mozgalomhoz csatlakozó vállalatokat célozta meg. A szervezet arra szólította fel az American Airlines légitársaságot, valamint a Nike és a Coca-Cola vállalatokat, hogy ne a politikusok, hanem a fogyasztók kiszolgálását helyezzék előtérbe.

– Itt az ideje, hogy felszólítsuk ezeket a vállalatokat arra, hogy az energiájukat a fogyasztókra, és ne a radikális baloldali politikusok eszméire összpontosítsák. Szeretnénk hangot adni a fogyasztóknak

– jelentette ki Will Hild. A Consumers’ Research ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az említett vállalatok üzleti kudarcaikról és etikátlan munkaügyi gyakorlataikról – például a külföldi kényszermunkások alkalmazásáról – próbálják elterelni a figyelmet azzal, hogy a baloldali radikális mozgalom eszméit hirdetik.

A texasi székhelyű American Airlines például nemrég nyilvános politikai állásfoglalást tett a Republikánus Párt egyik törvényjavaslata ellen, amely elutasította a helyi szavazási rendszer megváltoztatását.

– Az amerikaiak álláspontját képviselve határozottan ellenezzük ezt a törvényjavaslatot – áll a vállalat közleményében.

A Coca-Cola továbbá idén februárban azzal került a címlapokra, hogy a sokszínűség megteremtésére törekedett a vállalaton belül: egy képzési programról kiszivárgott információk szerint arra kérte a munkavállalóit, hogy „próbáljanak meg kevésbé fehérek lenni”. A Nike pedig tavaly októberben egy nyilvános levél aláírásával ellenezte azt a republikánus párti jogszabályt, amely megtiltja, hogy transznemű sportolók is részt vegyenek a női sportágakban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.