A rendőrségnek jelentették, az esemény nyilvános, tudhat róla bárki, mégis előre borítékolhatom, hogy hétfő délután fél hatkor óriási anyázás kezdődik a Nagykörúton.
Már öt éve volt a nagykörúti CM, a helyzet azonban azóta is változatlan. Tervek és ígéretek helyett konkrét lépéseket szeretnénk! Ezért az autómentes napon közös tekerésre hívunk, hogy újra felhívjuk a figyelmet a Nagykörút ügyére.
Találkozó: 17.30-kor a Jászai Mari téren.
Indulás: 18.00
Útvonal: Szent István körút, Teréz körút, Erzsébet körút, József körút, Ferenc körút, Goldmann György tér
A civil tekerésen mindenki magánemberként, saját felelősségére vesz részt. Legyen bringázható a Nagykörút, és tegyük ezzel is élhetőbbé a fővárost! Együtt közlekedünk, találjunk közösen megoldást!
Szóval régóta nyilvánosan szerveződik – elsősorban a Facebookon – a nagykörúti kerékpársávot követelők forgalmi tekerős eseménye (ZÁRÓJELBEN: SZEPTEMBER HUSZONKETTEDIKE BAZI RÉGÓTA AUTÓMENTES NAP, DE PSSSSZT, MERT EZ IS NAGYON EL VAN ÁM TITKOLVA AZ AUTÓSOK ELŐL!!!), a szerdai állás szerint mintegy ezer résztvevőre lehet számítani.
De mi kényszerít ki egy ilyen rendezvényt? (Az eseményen kívül egy külön csoport követi a kerékpárút megszületésének történetét, ebből egyszer majd szakdogát lehet írni.)
Május 10-én egy kerékpárosfórumon jártam többek közt a BKK (apropó BKK, itt vannak az ő korábbi kapcsolódó terveik!), a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass egy-egy vezetőjének részvételével, ahol a CM-es Kürti Gábor így válaszolt a nagykörúti kerékpársáv vágysóhajára:
– Nagykörúti biciklisáv: mi a helyzet? Sokan tekernek, mégsem látszik semmi esély.
– Kell annyi biciklis, hogy ki lehessen követelni az infrastruktúrát.
Tehát ez már alapból egy hajtóereje a projektnek: bizonyítani a kerékpárt napi szinten használók részéről, hogy erre bizony van kereslet.
Ugyanezen a fórumon László János MKK-elnök arra a sokat hangoztatott szólamra is reagált, hogy sokkal kevesebben járnak a körúton autóval, mint biciklivel, és ehhez azért egyesek szerint igazodni kellene.