Most már megy a Bubi, az év végéig 3 ezer a bérlet

Átadták a Bubit, a budapesti közbringarendszert hétfőn. Videón a használat, és íme az átadás cirkalmas története is.

BuL
2014. 09. 08. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapest egy kerékpárosbarát város, ezt üzenik az almazöld bringák városszerte – mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az ünnepi rendezvényen, az V. kerületben.

Azt mondta: a Bubi egy új közösségi közlekedési mód, amely biztosítani fogja, hogy bárki egyszerűen kerékpárra pattanhasson Budapesten. „Ezért is nevezzük Bubinak, Budapest biciklinek” – tette hozzá.

A rendszer célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a kerékpározás kényelmét és biztonságát, akik valamiért nem tudják vagy nem akarják saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre, vagy akiknek nincs biciklijük. A főpolgármester-helyettes a kerékpárok teszteléséről szólva azt mondta, „a tesztüzem botránymentes és sikeres volt”.

A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű, strapabíró kerékpárból álló rendszert – amely a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában valósult meg – ma reggel adták át a budapestieknek. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.

Jegyet a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban lehet vásárolni. A bérlet kiváltásához személyes szerződéskötés szükséges. Az alkalmi felhasználók 24 órás, 72 órás vagy 168 órás jeggyel próbálhatják ki a közbringát. A BKK számos indulási, illetve állandó kedvezményt kínál. Az évi bérlet mindössze 3000 forint 2014-re, utána ennek sokszorosa az éves díj. Az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 ezer forintért, a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért lehet megvásárolni.

 

A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint az EU-támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének főszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételéből és a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert – olvasható a BKK közleményében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.