A Design Terminál által meghirdetett mentorprogram célja, hogy a legígéretesebb kreatívipari kis- és középvállalkozásokat felkészítsék a lehetséges befektetések befogadására, nemzetközi piaci terjeszkedésre. A program részeként a mentoráltakat a számukra piacilag legmegfelelőbb nemzetközi szakvásárra is elviszik, melynek célja egyrészt a piaci validáció, másrészt az üzletszerzés.
A beérkezett 70 pályázatból az első zsűrizést követően 12 vállalkozást juttatott tovább a szakmai stáb a második fordulóba, ahol már személyes prezentációkkal mutatkoztak be a jelentkezők. A zsűri döntése alapján a Do3D (3D nyomtatás), a Dori Tomcsányi (divatmárka), a Paprikum (fűszermalom), a Studio Nomad (bútortervezés) és az AP Faktura (bútorgyártó) került be a mentorprogram 2015-ös tavaszi szemeszterébe. Emellett a 2014-es Gombold újra! Közép-Európa Legjobb Magyar Tervezői Díjat elnyerő November is csatlakozik a most induló programhoz.
„Az első kör tapasztalatai nagyon pozitívak, több céget eredményesen segítettünk a céljaik elérésében, megtették az első lépéseket. A 2015 tavaszi félévre jelentkező cégeknél is a jó termék vagy szolgáltatás, az innovativitás, a jó csapat, az önállóan megtett első lépések, eredményesen lezárt 1-2 éves munka nyomta a legtöbbet a latban” – fogalmazott Nemes Attila mentor, a Kitchen Budapest társalapítója.
A mentorprogram szakmai stábjának munkáját összesen tíz mentor és szakmai tanácsadó segíti. A Design Terminál partnere többek közt az Assessment Systems (szervezetfejlesztés), a Hipavilon Nonprofit Kft. (ipari jogvédelmi kérdések) és a Kinstellar Ügyvédi Iroda (jogi tanácsadás).
Az első, őszi féléves képzésen a The Four, az Anna Daubner, a Hard Body Hang, a Plié by Atelier és a Position csapata vehetett részt. Utóbbiak óriási sikerrel szerepeltek a Közel-Kelet legnagyobb design eseményén, a március közepén megrendezett Design Days Dubaion. A tervezőcsoportnak több ezer euró értékben sikerült értékesíteni, illetve fontos potenciális ügyfelekkel és forgalmazókkal egyeztetni személyes találkozót.