A Design Terminál 2014. január elseje óta működik önálló költségvetési szervként, kiemelt kormányzati háttérintézményként. Ez a változás teremtett lehetőséget arra, hogy a kreatívipar fejlesztéséért felelős központ útjára indítsa inkubációs programját, ezáltal hozzájáruljon a kreatívipar egyes szegmenseinek versenyképességéhez, segítése a magyar gazdaságpolitikai célkitűzéseket. Az inkubációs program révén a divat, a formatervezés és az új média területén tevékenykedő kis- és középvállalkozások fejleszthetik a menedzsment és márkaépítési kompetenciájukat, vállalkozási ismereteiket, de a hazai és nemzetközi piacra lépésük megteremtésében és a szakmai befektetők megtalálásában is segítséget kapnak.
– A tavaly szeptemberben meghirdetett első mentorprogram elindításáig közel nyolcvan cég vette igénybe a ingyenes konzultációs lehetőségünket, ahol mindig konkrét üzletfejlesztési problémákkal foglalkozunk. Ezek alapján nyilvánvaló vált, hogy mik a tipikus problémák, hol akadnak el ezek a cégek. De számos nemzetközi – holland, belga, német – már működő modellt, fórumot is megvizsgáltunk. Alkalmam volt részt venni az Európai Bizottság által szervezett workshopon, ahol a különböző országok kreatívipari támogatásáról volt szó. Ki merem jelenteni, hogy egyik ország sincs előrébb hozzánk képest, ugyanazokkal a problémákkal küzdenek, csak egy magyar tervező rá van kényszerítve, hogy a nagy piacokhoz alkalmazkodjon. De ez óriási előny is, rugalmasabban gondolkodunk, nem vagyunk a saját piacunk rabjai – mondja Ács Zoltán.
A Design Terminál mentorprogramjának első, őszi szemeszterében a The Four, az Anna Daubner, a Plié by Atelier, a Position Collective és a Hard Body Hang csapata kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen ebben a féléves szakmai együttműködésben. A mentorporgram számukra ugyan véget ért, de a kezüket nem engedik el, a Design Terminál feladatot vállalt abban is, hogy a mentoráltak a számukra piacilag legalkalmasabb nemzetközi szakvásárokon is bemutatkozhassanak. Ez elsőként a Position Collective csapatának adatott meg: ők a március 16-a és 20-a között zajló Design Days Dubaira utazhatnak ki. Sőt elindul az alumni program is, ahol a későbbiekben a résztvevő vállalkozások megoszthatják egymással tapasztalataikat, már egymást segíthetik a fejlődésben. Ezek a cégek, ha képesek lesznek a globális piacra betörni, ráirányíthatják a figyelmet Magyarországra, a tervezők sikersztorija pedig erősítheti a fiatalabb generáció vállalkozói kedvét.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!