Akár 300 százalékos növekedést is el tud képzelni „az állami” tévéreklám-árus

A cég január elseje óta a TV2 és az MTVA reklámidejét is értékesíti.

MTI
2016. 06. 14. 13:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lukács Csaba elmondta: a 2010-ben indított ügynökség – amely 11 médiacsoporthoz tartozó 35 csatorna reklámidejét értékesíti – az év első öt hónapjában 55,2 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak, míg az RTL-csoport kereskedőháza, az R-Time részesedése 43,1 százalékos.

Közlése szerint hirdetési szempontból egyértelműen sikertörténet a franciaországi labdarúgó-Európa-bajnokság és a riói olimpia: az előbbi a várakozások felett teljesít reklámszempontból, az utóbbi esetében azzal kalkulálnak, hogy „kevésbé lesz kiemelt”, mint a másik sportesemény. A Hír TV korábban arról számolt be, hogy a TV2-t az állam keményen tömi hirdetésekkel.

Lukács Csaba elmondta: viszonylag rövid időn belül újabb csatornákkal és médiatípusokkal kívánják bővíteni portfóliójukat; utóbbiak kapcsán az MTI érdeklődésére arról beszélt: mivel szinergiaalapon tervezik a bővülést, biztosan nem lépnek be a nyomtatott sajtó és a közterületi hirdetések piacára.

Mint közölte, az ügyfélkörükbe tartozó tévécsatornák révén már így is jelen vannak a netes piacon, ugyanakkor „nem feltétlenül volna ördögtől való” belépniük a rádiós hirdetési szektorba, amelyben jelentős tartalékokat látnak.

A televíziós piacról szólva Lukács Csaba arról beszélt, ma felülértékeltnek számítanak a főműsoridős reklámértékesítések, miközben annak ellenére kapnak a szükségesnél kisebb figyelmet a kábelcsatornák, hogy 2012-ben megtört a két vezető országos kereskedelmi tévé nézettségi uralma, és ma a nézők több mint kétharmada már nem ezeket választja főműsoridőben.

Ez az új trend, amelyet a piaci intézményrendszernek is tükröznie kell; éppen ezért az Atmedia ügyvezető igazgatója szerint ma már nem a két legnagyobb nézettségű csatorna, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek a hirdetőkért, és ezek versenye teszi elkerülhetetlenné a piac megújulását, az árazási szempontok és súlypontok megváltoztatását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.