Új pályán a 18. Forma–1 Magyar Nagydíj címmel rendeztek tájékoztatót a mogyoródi F–1-es pályán, a Hungaroringen. A szervezők bemutatták a pontosan négy hónap alatt elkészült új pályát, amelyen van ugyan még néhány simítanivaló, de a hét végi gyorsasági autós ob-futamra minden készen lesz, s a magyar pilóták tesztelhetik az augusztus 14-i világbajnoki futam helyszínét.
Már most megelőlegezhetjük: ha augusztus negyedik hétvégéjén (12–14.) is ilyen flottul és pörgősen mennek majd a dolgok Mogyoród község – ahol bő évtizede még népharag övezte a településközeli versenyt, s ahol ma már sok híve lehet a futamnak annak okán is, hogy a szervezők újabb földterületeket vásároltak meg a helyiektől – szomszédságában, mint tegnap, akkor nem lesz baj a futammal.
Aki régen járt a Hungaroringen, akár el is tévedhet, annyira megváltoztatták a táj képét. (Jegyezzük meg: a környezetvédők tetszését egészen biztosan nem nyeri el a változtatás, mert sok erdőt és zöldterületet számoltak fel azért, hogy a Formula–1 XXI. századi követelményeinek tökéletesen megfeleljen a környezet.) Új utak, parkolók, bukóterek, épületek, s ami a leglényegesebb, megújult pálya fogadja a látogatót s a pilótákat. Az eddig 3,971 km-es aszfaltcsík lényegesen meghosszabbodott, ma már 4,381 km. A kanyarok száma ugyan nem változott, maradt a már megismert 14, s mivel a célegyenes a korábbi 586,29 méter helyett 788,9 méter lett, a versenyzők sokkal nagyobb sebességgel – akár 320 kilométerrel is – érkeznek az első fordulóhoz, amelyet A–1-es kanyarnak neveztek el. Így jóval nagyobb izgalmak s több előzési lehetőség vár a pilótákra és a nézőkre.
A megnövekedett sebesség miatt szélesítették is a pályát: az eddigi 14 méterről 18-ra növelték.
A célegyenes meghosszabbított szakasza mellé helyezik át a volt Super Silver-lelátót. Ez lesz a pálya legjobb ülőhelye, Gold 4 jelzéssel, bár a jegyek, mint megtudtuk, nem igazán fogynak, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 35 százalékkal kevesebbet értékesítettek.
A március 16-án megkezdett beruházás – idetartozik a zárt láncú kamerarendszer, az ütközőfalak, az elektromos hálózat, a parkolók – költsége meghaladta az egymilliárd forintot. Tagadhatatlan, sok pénz, ám a futam szervezői és főnökei azt remélik a változtatásoktól, hogy az eddig unalmasnak kikiáltott pálya – való igaz, szinte nem volt lehetőség az előzésre és a nézők által élvezhető manőverezésekre – a legizgalmasabb és a legjobb Forma–1-es versenyek közé emelheti a Magyar Nagydíjat.
A munkálatok még a tájékoztató idején is folytak, ám a szervezők már most beharangozták a hét végi gyorsasági autós ob-futamot, amelynek keretében a magyar pilótáknak az is dolguk lesz, hogy bejárassák az aszfaltot a 18. Magyar Nagydíjra.
***
ŐK IS OTT LESZNEK…
Tiszteletet parancsoló gondolat volt a szervezők részéről, hogy nem feledkeztek meg a nemrégiben elhunyt két kiváló, a Formula–1 jóvoltából is nevet szerzett kollégáról, Knézy Jenőről és Molnár Dánielről. Ők a jövőben mindig ott lesznek velünk a ringen, mindkettőről szobát neveztek el a Hungaroringen. A Knézy-teremben az elektronikus sajtó kapott otthont, a Molnár-szobában pedig az írott sajtó munkatársai. A falról a két barát, a két kolléga domborműve néz le rájuk…
Erdőtűz pusztít a Grand Canyonban + videó
