Gyorsabb és szebb lett a Hungaroring

-FORMULA-1-

Róth Ferenc
2003. 07. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új pályán a 18. Forma–1 Magyar Nagydíj címmel rendeztek tájékoztatót a mogyoródi F–1-es pályán, a Hungaroringen. A szervezők bemutatták a pontosan négy hónap alatt elkészült új pályát, amelyen van ugyan még néhány simítanivaló, de a hét végi gyorsasági autós ob-futamra minden készen lesz, s a magyar pilóták tesztelhetik az augusztus 14-i világbajnoki futam helyszínét.
Már most megelőlegezhetjük: ha augusztus negyedik hétvégéjén (12–14.) is ilyen flottul és pörgősen mennek majd a dolgok Mogyoród község – ahol bő évtizede még népharag övezte a településközeli versenyt, s ahol ma már sok híve lehet a futamnak annak okán is, hogy a szervezők újabb földterületeket vásároltak meg a helyiektől – szomszédságában, mint tegnap, akkor nem lesz baj a futammal.
Aki régen járt a Hungaroringen, akár el is tévedhet, annyira megváltoztatták a táj képét. (Jegyezzük meg: a környezetvédők tetszését egészen biztosan nem nyeri el a változtatás, mert sok erdőt és zöldterületet számoltak fel azért, hogy a Formula–1 XXI. századi követelményeinek tökéletesen megfeleljen a környezet.) Új utak, parkolók, bukóterek, épületek, s ami a leglényegesebb, megújult pálya fogadja a látogatót s a pilótákat. Az eddig 3,971 km-es aszfaltcsík lényegesen meghosszabbodott, ma már 4,381 km. A kanyarok száma ugyan nem változott, maradt a már megismert 14, s mivel a célegyenes a korábbi 586,29 méter helyett 788,9 méter lett, a versenyzők sokkal nagyobb sebességgel – akár 320 kilométerrel is – érkeznek az első fordulóhoz, amelyet A–1-es kanyarnak neveztek el. Így jóval nagyobb izgalmak s több előzési lehetőség vár a pilótákra és a nézőkre.
A megnövekedett sebesség miatt szélesítették is a pályát: az eddigi 14 méterről 18-ra növelték.
A célegyenes meghosszabbított szakasza mellé helyezik át a volt Super Silver-lelátót. Ez lesz a pálya legjobb ülőhelye, Gold 4 jelzéssel, bár a jegyek, mint megtudtuk, nem igazán fogynak, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 35 százalékkal kevesebbet értékesítettek.
A március 16-án megkezdett beruházás – idetartozik a zárt láncú kamerarendszer, az ütközőfalak, az elektromos hálózat, a parkolók – költsége meghaladta az egymilliárd forintot. Tagadhatatlan, sok pénz, ám a futam szervezői és főnökei azt remélik a változtatásoktól, hogy az eddig unalmasnak kikiáltott pálya – való igaz, szinte nem volt lehetőség az előzésre és a nézők által élvezhető manőverezésekre – a legizgalmasabb és a legjobb Forma–1-es versenyek közé emelheti a Magyar Nagydíjat.
A munkálatok még a tájékoztató idején is folytak, ám a szervezők már most beharangozták a hét végi gyorsasági autós ob-futamot, amelynek keretében a magyar pilótáknak az is dolguk lesz, hogy bejárassák az aszfaltot a 18. Magyar Nagydíjra.
***
ŐK IS OTT LESZNEK…
Tiszteletet parancsoló gondolat volt a szervezők részéről, hogy nem feledkeztek meg a nemrégiben elhunyt két kiváló, a Formula–1 jóvoltából is nevet szerzett kollégáról, Knézy Jenőről és Molnár Dánielről. Ők a jövőben mindig ott lesznek velünk a ringen, mindkettőről szobát neveztek el a Hungaroringen. A Knézy-teremben az elektronikus sajtó kapott otthont, a Molnár-szobában pedig az írott sajtó munkatársai. A falról a két barát, a két kolléga domborműve néz le rájuk…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.