Bár a Katari Nagydíj szombati időmérője után még azt hittük, hogy Lewis Hamilton (Mercedes) mögül Max Verstappen (Red Bull) indul a második, Valtteri Bottas (Mercedes) pedig a harmadik rajtpozícióból, a kvalifikáció után bő két órával Verstappent, majd Bottast és a hetedik helyen zárt Carlos Sainzot (Ferrari) is beidézték vasárnapra a sportfelügyelők meghallgatásra. A „vád” velük szemben az volt, hogy a Q3 végén egyikük sem lassított, amikor Pierre Gasly (Alpha Tauri) a célegyenes elején defektet kapott, a belső ívre húzódva kénytelen volt megállni, s ekkor dupla sárga zászlós figyelmeztetés lépett érvénybe, amit később szimpla sárga zászlósra minősítettek. Nos, a vizsgálat arra jutott, hogy Verstappen a dupla sárga zászlós jelzést nem vette figyelembe, Bottas a sima sárga zászlósat, Sainz viszont lassított. A hollandot öt, a finnt három hellyel hátrébb sorolták, a spanyolt nem büntették. A történethez hozzátartozik, hogy csak a célegyenesben lévő bírói állásban lengették a dupla sárga zászlót, a fénypanelek nem figyelmeztettek a veszélyhelyzetre, Verstappen a kormánykijelzőjén nem kapott jelzést a dupla sárgáról, s rádión sem utasították a lassításra. Ám ezek nem számítottak mentő körülményeknek, a pilótáknak reagálniuk kell a sportbírók jelzéseire. Tény, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) következetes volt, a megszokott büntetéseket osztotta ki.
Így Hamilton után Gasly, Fernando Alonso (Alpine), Lando Norris (McLaren), Carlos Sainz (Ferrari), Bottas, Verstappen sorrend alakult ki a rajtrácson. A Red Bull másik pilótája, Sergio Pérez szombaton nem jutott be a Q3-ba, csak a 11. helyről indulhatott a futamon, ez is kellemetlenül érintette az energiaitalos istállót.
A hétszeres világbajnok, címvédő Hamilton – aki a futam előtt 14 pontos hátrányban volt Verstappennl szemben – jól jött el a rajtnál és megtartotta az első helyét. Alonso megelőzte Gaslyt, Verstappen pedig rögtön három hellyel került előrébb, miközben Bottas a 11. pozícióba esett vissza. Verstappen az ötödik körben aztán már a második helyen haladt – mintha nem is kapott volna büntetést. Az 57 körös verseny tizedik körében azonban már öt másodperc volt a hátránya Hamilton mögött; igaz, Alonso tizenkettővel jött mögötte. A 14. körben Verstappen akár a bokszba is hajthatott volna kerékcserére, akkor is a második helyre jöhetett volna vissza. A 18. körben ezt meg is tette, egy körrel később pedig Hamilton is új abroncsokat kapott, s tíz másodperces előnnyel érkezett vissza Verstappen elé.