Bottas nyert, aztán üzent

Dolgos vasárnapja volt vasárnap a Formula–1-es mezőnynek, mivel a Japán Nagydíj időmérőjét a Hagibisz tájfun „átfújta” a futam napjának délelőttjére.

2019. 10. 14. 12:54
Formula One F1 - Japanese Grand Prix
A finn pilóta idén harmadszor diadalmaskodott Fotó: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dolgos vasárnapja volt tegnap a Formula–1-es mezőnynek, mivel a Japán Nagydíj időmérőjét a Hagibisz tájfun „átfújta” a futam napjának délelőttjére. A trópusi vihar ekkorra már továbbállt, és a nap is kisütött a szuzukai pálya fölött, leginkább a Ferrarira, mert a kvalifikációban Sebastian Vettel szerezte meg az első, Charles Leclerc a második rajtpozíciót.

A konstruktőri világbajnokságon sorrendben hatodik győzelmét ünnepelni készülő Mercedesnek csak a második sor jutott, Valtteri Bottas a harmadik, az egyéni pontversenyben vezető a negyedik helyről kezdhette meg a száguldozást. Ám délután a sorrend rögtön borult, mert Bottas a rajt után mindkét Ferrarit megelőzte.

Ehhez persze kellett Vettel szerencsétlenkedése, és nagyot hibázott Leclerc is, aki kipörgette Max Verstappent (Red Bull). Utóbbinak a sérült autójával később fel is kellett adnia a versenyt, de a bűnös monacói is pórul járt, mehetett vissza a bokszba orrkúpcserére, utána pedig a mezőny végére.

A finn pilóta idén harmadszor diadalmaskodott
Fotó: Reuters

Az élen Bottas, Vettel, Hamilton volt a dobogósok sorrendje, és ezen a kerékcserék sem változtattak, pedig mindhárman kétszer vételeztek új abroncsokat. Bottas behúzta idei harmadik, pályafutása hatodik futamgyőzelmét, Hamilton pedig a végjátékban annak ellenére nem bírt Vettellel, hogy jóval frissebb gumijai voltak. Az ötszörös világbajnok brit már menet közben a csapatrá­dión sem leplezte bosszúságát, szerinte a stratégák csúnyán elszámolták magukat, amikor a rá szabott taktikát kifundálták. A győztes finn pilótának pedig elgurult a gyógyszere, amikor a kritikusainak nyomdafestéket nem tűrően üzent, hogy most mit csináljanak.

A stuttgarti istállónál azonban így is nagy dínomdánom vehette kezdetét, mert az ezüstnyilak előnye behozhatatlan lett a konstruktőri vb-n. A versenyben a hatodik helyre visszakapaszkodó Leclerc ráadásul utólag időbüntetést kapott, így csak a hetedik lett.

A Mercedes sorrendben hatodik megkoronázása csúcsbeállítás, korábban egyszer, 1999 és 2004 között a nagy rivális Ferrarinak jött össze ilyen széria. Az ünneplés közepette azért kis időre mindenki elcsendesedett: Toto Wolff csapatfőnök ezt a vb-címet az idén, hetvenéves korában elhunyt háromszoros világbajnok Niki Laudának ajánlotta, aki 2012 óta a Mercedes kötelékében dolgozott.

A vb állása, pilóták: 1. Hamilton 338, 2. Bottas 274, 3. Leclerc 221, 4. Verstappen 212, 5. Vettel 212; csapatok: 1. Mercedes 612, 2. Ferrari 433, 3. Red Bull 323.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.