Hamilton-siker és öngyilkos Ferrari a Stájer Nagydíjon

Egy héttel a szezonnyitó Osztrák Nagydíj után vasárnap újra Spielbergben meccselt a Formula–1 mezőnye, és a Stájer Nagydíj végén a hatszoros világbajnok Lewis Hamiltont (Mercedes) intették le elsőként. A második Valtteri Bottas (Mercedes), a harmadik Max Verstappen (Red Bull) lett, de a futam egy boszorkányos mexikói és az öngyilkos Ferrari miatt is emlékezetes marad.

2020. 07. 12. 17:04
HAMILTON, Lewis; VERSTAPPEN, Max
Spielberg, 2020. július 12. Lewis Hamilton, a Mercedes brit címvédõje halad Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje elõtt a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Stájer Nagydíján a spielbergi pályán 2020. július 12-én. A hatszoros világbajnok Hamilton az elsõ rajtkockáról indult. MTI/AP/Pool/Leonhard Foegel Fotó: Leonhard Foegel
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

pénteken csak negyedik és hatodik helyeket szerzett a szabadedzéseken – szombaton a harmadik gyakorlás a mostoha időjárási körülmények miatt elmaradt –, a még mindig eső áztatta időmérő után azonban már azt fejtegethette, hogy az éjjel sikerült megoldani a problémákat. A Stájer Nagydíjon a Mercedes hatszoros világbajnoka úgy szerezte meg pole pozíciót, hogy 1,2 másodpercet vert a második Max Verstappenre (Red Bull), ezután a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nem is túlzott nagyot azzal a megállapításával, hogy ez nem e világi kör volt. Hamilton szerényebbre vette, szerinte csak közel volt a tökéleteshez...

A rajtrács második sorára Carlos Sainz (McLaren) és a Spielbergben egy hete győztes Valtteri Bottas (Mercedes), a harmadikra Esteban Ocon (Renault) és Alexander Albon (Red Bull) sorolhatott be. Az időmérőn Lando Norris (McLaren) hatodik lett, de mivel az első szabadedzésen sárga zászló hatálya alatt előzött, három rajthelyes büntetést kapott. A Ferrarik még az egy héttel ezelőtti gyenge időmérős produkciójukat is alulmúlták, hiába vetettek be fejlesztéseket. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel vasárnap a 10., Charles Leclerc a 14. helyről vághatott neki a 71 körös viadalnak. Utóbbira is három rajthelyes büntetést róttak, amiért az időmérőn feltartotta Danyiil Kvjatot (Alpha Tauri) a gyors körén.

A Ferrari számára azonban még csak ezután jött a feketeleves! A futam indítása után a nyomuló Leclerc nagy igyekezetében éppen csapattársának ment neki, és Vettelnek olyan súlyosan megsérült az autója, hogy az első körben fel kellett adnia a futamot. De a hebehurgya monacói sem úszta meg, bár ő orrkúpcsere után folytatta a versenyt, az ötödik körben neki is ki kellett állnia, a padlólemeze végzetes károsodást szenvedett az incidensben. Ezek után most jó okkal a Ferrarin nevethet a Formula–1-es világ.

A 15. körben Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Sainz volt a sorrend az élbolyban, és Hamilton három másodperces előnyt szorgoskodott össze. A 25. körben Verstappen lágy keverékről közepesre váltott, a harmadik helyre jött vissza, és úgy spekulálhatott, hogy már nem kell többet kereket cserélnie. A 27. körben a Mercedes is ezt lépte meg Hamilton esetében, s ekkor Bottas került az élre. A finn a 35. körben hajtott a bokszba, így utána visszaállt a Hamilton, Verstappen, Bottas sorrend, de utóbbinak voltak a legfrissebbek a gumijai. A 40. körben Hamilton öt másodperccel vezetett a holland, tizenhárommal csapattársa előtt. Az élboly mögött nem csak taktikai csata folyt: Sergio Pérez (Racing Point) pompás előzést mutatott be Sainz ellenében, majd elhúzott csapattársa, Lance Stroll mellett, és megelőzte Daniel Ricciardót (Renault) is, a 48. körben feljött az ötödik helyre. Az első három helyen megmerevedni látszódtak az erőviszonyok, Pérez viszont boszorkányos gyorsasággal közeledett a negyedik Albonhoz is, az egész mezőnyben neki volt a legjobb a tempója. S azt eddig még nem mondtuk, hogy a mexikói pilóta csak a 17. helyről kezdte a futamot!

A 66. körben aztán Bottas utolérte Verstappent, aki nem adta olcsón a bőrét, de a Mercedes mégiscsak gyorsabb volt a Red Bullnál. Hamilton könnyedén behúzta a futamgyőzelmet – pályafutása során 85. alkalommal intették le elsőként –, Bottas második helyével teljes lett a Mercedes-siker, Verstappennek be kellett érnie a harmadik hellyel. Albon lett a negyedik, bár Pérez igencsak ráijesztett a végjátékban, aki a végén azonban majdnem nagyon megjárta, mert megsérült az első szárnya. Az utolsó körben Norris meg is előzte, így a mexikói hatodik lett úgy, hogy a célvonalnál ketten is a nyakán voltak; mi tagadás, izgalmasan alakult a Stájer Nagydíj vége. A Formula–1 mezőnye összecsomagol, és útnak indul Magyarországra, mert nincs megállás, a következő hét végén jön a Magyar Nagydíj a Hungaroringen.

Stájer Nagydíj, Spielberg (71 kör, 306,452 km, a pontszerzők): 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.50.683 óra; 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 13.719 másodperc hátrány; 3. (holland, Red Bull) 33.698 mp h.; 4. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull) 44.400 mp h.; 5. Lando Norris (brit, McLaren) 1:01.470 perc h.; 6. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:02.387 p h.; 7. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 1:02.453 p h.; 8. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:02.591 p h.; 9. Carlos Sainz (spanyol, McLaren) 1 kör h.; 10. Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri) 1 kör h.

A vb-pontversenyek állása két futam után, pilóták: 1. Bottas 43 pont, 2. Hamilton 37, 3. Norris 26, 4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 18, 5. Pérez 16, 6. Verstappen 15. Csapatok: 1. Mercedes 80 pont, 2. McLaren 38, 3. Red Bull 27, 4. Racing Point 22, 5. Ferrari 19, 6. Renault 8.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.