Egy légiutas-kísérő próbálta menteni a ciprusi gépet

A legutóbbi vizsgálatok alátámasztják, hogy valóban egy légiutas-kísérő próbálta vezetni a Helios légitársaság Boeing-737 típusú gépét, mielőtt augusztus 16-án lezuhant volna Athén mellett. A férfit és egy kolléganőjét a kiküldött vadászpilóták is látták, de a repülőgép kapitányát nem.

MNO
2005. 08. 22. 6:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A becsapódást megelőző pillanatban még életben volt a múlt vasárnap a görög főváros közelében lezuhant ciprusi gép valamennyi megtalált utasa, vált ismertté vasárnap Athénban a légi baleset körülményeit feltárni hivatott vizsgálat eddigi eredményeiből. A vizsgálódásból leszűrt következtéseket Filipposz Kucaftisz görög főhalottkém osztotta meg a sajtó képviselőivel.

A legutóbbi vizsgálatok alátámasztják, hogy valóban egy légiutas-kísérő próbálta vezetni a Helios légitársaság Boeing-737 típusú gépét, mielőtt augusztus 16-án lezuhant volna Athén mellett.
A vizsgálatban részt vevő szakértőkhöz közel álló forrás a CNN-nek azt nyilatkozta, DNS-vizsgálattal erősítették meg, hogy a pilótafülkében a kisgépekre szóló pilótaképesítéssel rendelkező Andreasz Prodromu légiutas-kísérőtől származó vérnyomokat találták meg.

A pilótafülke roncsai közt azonban egy női holttestet találtak. A szerencsétlenül járt géphez a tragédia előtti percekben kiküldött két görög F-16-os vadászgép pilótái a vizsgálat során arról beszéltek, két embert láttak a pilótafülkében mozogni, miután a másodpilóta elveszítette az eszméletét és arcra borulva ült a székében.

Videofelvételeik alapján már korábban is sikerült azonosítani Prodromut, a kapitányt azonban nem látták ekkor a vezérlőben. A tragédia okait kutató halottkém keddi jelentése szerint a másodpilóta nem azelőtt halt meg, hogy a gép zuhanni kezdett. – A katasztrófa idején életben volt, majd a sérüléseibe halt bele – állapította meg Nikos Kalogrias halottkém, akit az AP idézett.

Egy ciprusi lap ezalatt arról számolt be, az események rekonstruálása során kiderült, a kapitány leütötte a másodpilótát, és senki sem lélegzett be szén-monoxidot. A kapitány hollétére azonban nem tudtak válaszolni, sem arra, miért tett volna ilyet.

Az eddigi leghitelesebb feltételezés szerint Andreas Prodromou és kolléganője próbálta megmenteni az utasszállítót. Az elkövetkezendőkben a vizsgálat a légnyomás értékére tér ki. A kiküldött vadászpilóta elmondta, hogy a tragédia pillanatában az oxigénmaszk már leesett a plafonról. A baleset részleteit ismertető honlapon pedig egy állítólagos szemtanú arról írt, hogy az utasok egy része felvette az oxigénmaszkot a zuhanás előtt.

Forrás: Index

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.