Az eurorégiós együttműködésnek román részről Arad, Hunyad, Temes és Krassó-Szörény megye, magyar részről Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok megye, míg szerb részről a Vajdaság Autonóm Tartomány a tagja. Sajtótájékoztatójukon az érintettek elégedetten számoltak be az eddigi eredményekről. A román és a szerb fél az együttműködés intenzív folytatását várja a jövőben is, amikor Magyarország látja el az unió soros elnöki tisztét. Csókási Eszter, az együttműködést menedzselő DKMT Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta, több projekten is dolgoznak.
Kiemelt feladat a Szeged–Szabadka–Bácsalmás–Baja-vasútvonal felélesztése, erről hamarosan részletes megvalósíthatósági tanulmány készül. A résztvevők szeretnék, ha ezt a vasúti szakaszt az Európát átszelő nemzetközi közlekedési hálózat részévé nyilvánítanák, így uniós forrásokból részesülhetnének. Az eredményes lobbizásban számítanak a magyar uniós elnökségre. A vonal 1885-ben épült meg, de az első világháború után Szabadka és Bácsalmás között megszűnt a vasúti forgalom.
A magyar–román projektben szerepel a Szeged–Temesvár-vasútvonal megvalósíthatósági terve, ez a szakasz folytatása lehetne az említett nemzetközi vasútvonalnak – mondta Csókási Eszter. A régióban egy háromnemzetiségű, kétszáz tagú mentőcsapat a különleges mentési helyzetekre specializálódott. A tűzoltókból, egészségügyi és vízügyi szakemberekből álló alakulat többi között kitelepítéssel és árvízi védekezéssel foglalkozik. Ezt továbbfejlesztve most pedagógusokat készítenek fel a feladatra, ők a diákjaiknak adják majd át a különböző katasztrófahelyzetek megoldási módszereit. A gyerekek a nyáron katasztrófavédelmi versenyen adnak számot tudásukról.
(MTI)
Putyin csak játszadozik Donald Trumppal?
