A tárca sajtóosztályán azt közölték: vélhetőleg a 2006-ig kivonandó századnyi Mi–8-as szállítóhelikoptert pótolnák tizenkét Mi–17-essel; a repülőgépek szállítási célokat szolgálnának. Ha erre sor kerül, hazánk új légi járművekhez jut.
Hazánk haderejéhez jelenleg 50, többségében üzemképtelen Mi–8-as és öt Mi–17-es helikopter tartozik. Közülük két-két gép működik közre a holnap kezdődő kétnapos Lángoló hegy 2002 elnevezésű, légi kutató, mentő katasztrófavédelmi hadgyakorlaton.
A Mi–17-es – ami a Mi–8-as helikopterek erősebb változata – nem számít újdonságnak a magyar haderőben. 1987-től a honvédség öt ilyen gépet használ, főként szállítási feladatokra, míg két, már korábban leállított Mi– 17-est speciális elektronikai zavarásra alkalmaztak. Szakértők szerint a típuscsalád a szovjet-orosz repülőgépipar egyik legjobban sikerült munkája, idáig mintegy tizenkétezer darabot gyártottak, melyeket több mint ötven országban alkalmaznak. Legutóbb például a CIA vett néhány darabot afganisztáni használatra. A Mi–17 két legfőbb erénye igénytelensége, illetve rendkívül alacsony beszerzési ára, amely nem haladja meg a kétmillió dollárt. Az említett szállító repülőgépek nagy valószínűséggel An–70-es típusúak lehetnek, amelyeket Ukrajna és Oroszország közösen fejleszt; a gép prototípus stádiumban van. Nemrégiben Csehország rendelt – szintén államadósság terhére – két darabot.
Orbán Balázs: Olyan közösségi terekre van szükség, ahol nem a gúny, a szétverés és a sunyiság az úr
