Nyáron adják át a szekszárdi hidat

Két hónap múlva adják át a kivitelező cégek a 2001 ősze óta épülő szekszárdi Duna-hidat, illetve az M9-es autóutat. A déli országrészben 22,5 milliárd forintért épülő infrastrukturális létesítményeken június 30-tól haladhat a forgalom.

Putsay Gábor
2003. 04. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelenleg utómunkák zajlanak Szekszárd térségében a Dunán átívelő, 928 méter hosszú hídon, a két országrészt összekötő, húsz kilométer hosszú M9-es autóúton pedig az aszfaltozási munkákat is hamarosan befejezik a kivitelezők. Mint ismeretes, a szekszárdi hidat 2001 őszétől építi a Ganz Acélszerkezet Rt.–Vegyépszer Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium. Az M9-es építésére – ami 2002 elején kezdődött – a Magyar Autópálya-építő Konzorcium kapott megbízást, amelynek két fővállalkozója a Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-vel megkötött szerződés szerint mindkét létesítményt 2003. június 30-ig kell átadniuk a fővállalkozóknak.
A szekszárdi Duna-híd készültségi szintje jelenleg 95 százalékos, csaknem háromszázmillió forint értékű munkát végeznek még el a kivitelezők – tájékoztatta lapunkat Korpás Rudolf, a Mahíd Rt. – a Vegyépszer leányvállalata – vezérigazgató-helyettese. Elmondása szerint a szigetelési munkákat, valamint a híd korlátainak építését nem végezték még el teljesen, a beruházás utolsó szakaszában pedig az aszfaltburkolatot terítik le a hídon. A 9,3 milliárd forintért épülő dunai átkelő határidőre, az eredeti ütemterveknek megfelelően készül el – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes. A megnyitó után kétszer egy sávon, súlykorlátozás nélkül haladhat a forgalom, a gépjárművek mellett a hidat kerékpárosok és gyalogosok is igénybe vehetik.
A tizenkét pilléren álló híd építésekor 5500 tonnányi acélt, tizenháromezer köbméternyi betont használtak fel, ezenkívül 22 ezer tonnányi terméskövet helyeztek el a partszakaszokon. A két ártéri szakaszt vasbetonból és acélból építették, a mederhíd öt acélszerkezetét Csepelen állították össze, az egyenként 600–1000 tonnás elemeket a Dunán úsztatták le Szekszárd térségébe. Hazánkban ilyen építési technológiával még nem készült átkelő.
Az autópályává fejleszthető M9-es autóút tizenhárommilliárd forintért épül a 6-os és az 51-es számú főutak között. Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta: az eredetileg tervezett beruházás egy külön szintű csomóponttal egészült ki – a beruházó NA Rt. igényei szerint – Bogyiszló községnél. Mindez négyszázmillió forintos többletkiadást jelent. A Bács-Kiskun megyei oldalon elkészült az út, június első hetében a Tolna megyei szakaszon és a hídon is befejezik az aszfaltburkolat építését. Az eddig elvégzett munkákról Farkas László elmondta: az autóúton a nehéz terep- és talajviszonyok miatt tizenegy híd épült, a kivitelező cégek 1,4 millió köbméternyi földet mozgattak meg és 177 ezer négyzetméteren helyeztek el aszfaltburkolatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.