Jelenleg utómunkák zajlanak Szekszárd térségében a Dunán átívelő, 928 méter hosszú hídon, a két országrészt összekötő, húsz kilométer hosszú M9-es autóúton pedig az aszfaltozási munkákat is hamarosan befejezik a kivitelezők. Mint ismeretes, a szekszárdi hidat 2001 őszétől építi a Ganz Acélszerkezet Rt.–Vegyépszer Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium. Az M9-es építésére – ami 2002 elején kezdődött – a Magyar Autópálya-építő Konzorcium kapott megbízást, amelynek két fővállalkozója a Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-vel megkötött szerződés szerint mindkét létesítményt 2003. június 30-ig kell átadniuk a fővállalkozóknak.
A szekszárdi Duna-híd készültségi szintje jelenleg 95 százalékos, csaknem háromszázmillió forint értékű munkát végeznek még el a kivitelezők – tájékoztatta lapunkat Korpás Rudolf, a Mahíd Rt. – a Vegyépszer leányvállalata – vezérigazgató-helyettese. Elmondása szerint a szigetelési munkákat, valamint a híd korlátainak építését nem végezték még el teljesen, a beruházás utolsó szakaszában pedig az aszfaltburkolatot terítik le a hídon. A 9,3 milliárd forintért épülő dunai átkelő határidőre, az eredeti ütemterveknek megfelelően készül el – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes. A megnyitó után kétszer egy sávon, súlykorlátozás nélkül haladhat a forgalom, a gépjárművek mellett a hidat kerékpárosok és gyalogosok is igénybe vehetik.
A tizenkét pilléren álló híd építésekor 5500 tonnányi acélt, tizenháromezer köbméternyi betont használtak fel, ezenkívül 22 ezer tonnányi terméskövet helyeztek el a partszakaszokon. A két ártéri szakaszt vasbetonból és acélból építették, a mederhíd öt acélszerkezetét Csepelen állították össze, az egyenként 600–1000 tonnás elemeket a Dunán úsztatták le Szekszárd térségébe. Hazánkban ilyen építési technológiával még nem készült átkelő.
Az autópályává fejleszthető M9-es autóút tizenhárommilliárd forintért épül a 6-os és az 51-es számú főutak között. Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta: az eredetileg tervezett beruházás egy külön szintű csomóponttal egészült ki – a beruházó NA Rt. igényei szerint – Bogyiszló községnél. Mindez négyszázmillió forintos többletkiadást jelent. A Bács-Kiskun megyei oldalon elkészült az út, június első hetében a Tolna megyei szakaszon és a hídon is befejezik az aszfaltburkolat építését. Az eddig elvégzett munkákról Farkas László elmondta: az autóúton a nehéz terep- és talajviszonyok miatt tizenegy híd épült, a kivitelező cégek 1,4 millió köbméternyi földet mozgattak meg és 177 ezer négyzetméteren helyeztek el aszfaltburkolatot.

Újabb harckocsikkal bővült a dandár – képeken mutatjuk a high‑tech páncélos szörnyeket