Amikor 2000-ben Láng Róbert megvette a 22,6 méter hosszú, 25 tonnás hajót, még csak túrázásra, bérvitorláztatásra szánta az Extra Dryt. Aztán fejébe vette, hogy ha már úgyis átkel vele a téli hónapokra Európából a Karibi-szigetekhez, akkor összeköti a kellemest a küzdelmessel. Tervéről szólt a hajó vásárlásakor is segédkező Fa Nándornak, aki csak úgy vállalta a feladatot, ha professzionális csapatot szerveznek a keze alá.
– Legénységként már vitorláztam profi hajón – mesélte lapunknak Fa Nándor, aki manapság leginkább kikötőtervezéssel és -kivitelezéssel foglalkozik –, de úgynevezett skipperként még nem. Ezért mondtam igent, és mert kíváncsi voltam, mit lehet kihozni egy túrahajóból kőkemény csapatmunkával. Az én feladatom lesz a szakmai irányítás, a hajó és a vitorlák beállítása, valamint a meteotaktika meghatározása. Most, hogy a hajót fölkészítettük a versenyre, s ha kedvezők lesznek a szélviszonyok, szerintem könnyedén megdönthetjük az ezen az útvonalon tartott tizenkét napos csúcsot. Szomorúnak érzem viszont, hogy a rendezők az alapvetően amatőröknek kiírt regattára három olyan hajó nevezését is elfogadták, amelyek már hivatásos versenyeken, a Volvo Ocean Race-en és a Sydney-Hobarton is indultak. Ezek ugyanis sokkal könnyebbek az Extra Drynál és akár tíz csomóval is gyorsabbak lehetnek a túravitorlásoknál. Ezzel együtt az a célunk, hogy a maximumot hozzuk ki a hajóból és a legénységből.
– Ezen az Atlanti-óceánt átszelő versenyen több mint kétszáz hajó indul rendszeresen – tájékoztatott Láng Róbert, a hajó tulajdonosa. – November 23-án rajtol Las Palmasból a mezőny, és 2700 tengeri mérföld megtétele után a Kis-Antillák legszebb szigeténél, St. Luciánál fut be a célba. A regattán legalább 8,23 méter hosszúságú egytestű, és minimum 7,6 méteres többtestű vitorlások vehetnek részt, legkevesebb kéttagú legénységgel.
Az Extra Dryon tizenegyen lesznek, mindannyian kiváló hajósok, például Fináczy György, aki a tokiói és a müncheni olimpián is versenyzett, sokszoros magyar bajnok, Európa-bajnoki bronzérmes, és óriási tekintély a magyar vitorlázók között. Rajta kívül többek között Scholtz Imrét, Weöres Szabolcsot, Fürstner Józsefet, Hajdu Balázst és Goszleth Marcellt találjuk a névsorban, illetve a csapatot elkíséri Fehér Sándor operatőr is.
***
Az ismert vitorlázó tengeri pályafutása
1985–87: Fa Nándor a Szent Jupát fedélzetén Gál Józseffel délről kerülve a Jóreménység- és a Horn-fokot, körülvitorlázta a földet.
1990–91: BOC Challenge négyszakaszos, szóló földkerülő verseny, 11. hely.
1992–93: Vendée Globe nonstop föld körüli szóló vitorlásverseny, 5. hely.
1996: Vendée Globe, a rajt után technikai okok miatt feladni kényszerült a versenyt.
1997: Transat J. V., kétszemélyes atlanti-óceáni verseny a spanyol Albert Barguésszel, 4. hely.
Forrás: Internet

Veszélyes pók jelent meg Magyarországon