Idén a megszokottól eltérően a kiállítók jelentős technikai újdonságokkal felszerelt, megépített tanulmányautókat is bemutatnak a nagyközönségnek. A kiállítók között a Suzuki és a Porsche Hungária csoport által forgalmazott járműveket nem találhattuk, viszont standon volt a Lotus, a Kia, a Mini, a Jaguar és a Hyundai is.
A kiállítók sorát kezdve: az Alfa Romeo a 166-os és a 156-os típusok felfrissített változatait mutatja be, valamint az új Spider kabriót. Az új Spider az 1994-ben piacra dobott típus átépített változata, a „ráncokat” felvarrták – mondhatnánk szakmai kifejezéssel élve –, de valójában a külső jegyeket csupán az orr-részen változtatták meg. A Pininfarina által kidolgozott karosszériába a 2,0 literes, 150 lovas és 165 lóerős, közvetlen befecskendezésű motort, valamint a legerősebb, 240 lóerős, 3200 köbcentiméteres hengerűrtartalmú V6-os motort szerelik. A hathengeres motor hatsebességes kéziváltót kap, ezen keresztül a 4800-as fordulaton 289 Nm-es nyomatékot produkál a kabrió.
Várhatóan az egyik leglátogatottabb stand a BMW-é lesz, hiszen a bajor autógyártó elhozta Budapestre a 3-as alapjaira épített X3-as SUV-ot, valamint annak felfrissített nagytestvérét, az X5-öst és a legújabb csodát, a 6-ost. A 6-os modellek gyártását húsz éve hagyta abba a BMW, de az idén a 7-es sorozat sikerén felbuzdulva – egy legendás kupé új formával és technológiai újdonságokkal – szériagyártásba kezdtek. A BMW tulajdonában lévő Mini-gyár a Mini One D változatot mutatja be, amely dízelaggregátot kapott.
A Fiat az új Pandával és a Punto átdolgozott formájával próbálja megnyerni a közönséget és a vásárlók kegyeit. A Fiat pénzügyi problémákkal küzd ugyan, de sokan úgy vélik, hogy a Panda sikere sokat lendíthet az autógyártó konszernen.
Nem mutat be újdonságot viszont a Honda. A megbízhatóságáról és igen magas értékállóságáról elhíresült japán gyártó csupán Civic öt- és háromajtós, átfésült karoszszériás modelljeit teszi pódiumra. A cég várhatóan tavasszal rukkol elő valami újdonsággal; az idén az Accordból jelentős mennyiségű fogyott, amit a szakemberek az ár és felszereltség arányával magyaráztak. Sokan azt nyilatkozták, hogy az új Accord és Accord kombi soha nem sikeredett olyan jól, mint most. A Jaguar a 2,0 literes dízelmotorral szerelt X-Type-ot állítja ki, valamint a prémium márkájú XJ modellt. A brit gyártó két éve kezdte gyártani az X modellt, előbb 3,0 literes és 2,5 literes összkerékhajtással, majd tavaly karácsonykor piacra került a 2,0-s benzines, első kerekes, az idén pedig a 2,0-s dízelaggregáttal ellátott típus is. A D jelzésű X-Type változó geometriájú intercoolerrel szerelt, turbófeltöltős motor 130 lóerőt tud. A gyártó ígérete szerint tavaszra a piacra kerül az X-Type kombi változata is. A cég szemléletét tekintve egyre nagyobb nyitottság mutatkozik a vékonyabb pénztárcájú vevőközönség iránt, ezt mutatja a dízel- és a kombiváltozat megjelenése is.
A Kia – amit ugyan már megvett a másik legnagyobb dél-koreai autógyártó, a Hyundai – az Opirus modellel mutatkozik be az autószalonban. Az Opirus első látásra a Mercedes E vagy C osztály jegyeit mutatja, főként az orrvonalat tekintve. A luxus, prémium kategóriába tartozó Opirust egy 3497 köbcentis V6-os motorral szerelték fel, amely 202 lóerővel bír. Az ötfokozatú automata váltóval szerelt limuzin 5500 fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékát. Meglepő, hogy a Kia modelljében olyan kényelmi és biztonsági berendezések is alapáron szerepelnek, amelyek a nyugat-európai járművekbe még esetleg nem is rendelhetők.
A japán Mazda a 2-es modell után októberben bemutatja a 3-ast és az új Wankel-motorral szerelt RX–8-ast. A Nissan a Mazdához hasonlóan a sportautók piacán próbál előnyhöz jutni a 350Z típussal. A magyar piac egyik legkelendőbb személygépkocsi-típusa, az Opel egy koncepcióautó mellett bemutatja az új Astrát és a Signumot. Az Opel szakemberei szerint az új Astra legalább akkora siker lesz, mint az A és a B modell. Az új Astra tavasszal kerül a dealerekhez. A legkisebb motor 90 lóerős, 1,4 literes, benzines lesz, míg a legerősebb 2000-es 200 lóerős, turbós motort kap. A Nissan a Dunehawk SUV-ot, egy koncepcióautót is kiállított; a Dunehawk várhatóan a Patrol, Terrano terepjárók utódja lehet.
A svéd gyártók ezúttal is kitettek magukért, a Saab a 9–3 Cabrioletet, míg a Volvo az S60R-t és egy biztonsági tanulmányautót mutatott be. Az S60R egy semmihez nem fogható limuzin, ami egyúttal sportautóként is használható. A báránybőrbe bújt farkas a legjobb kifejezés arra, amit mutat. A 300 lóerős, turbófeltöltős Volvo 5,7 másodperc alatt van százon, ami egy 1637 kilogrammos menetkész tömegű autótól meglepő könnyedségnek tűnik. Valóban könnyedén gyorsul az S60R, és a kiváló Brembo fékeknek köszönhetően rendkívül rövid fékútja van. A futómű három kategóriában állítható egészen a puhától a versenyautós keménységig, így minden vezető megtalálja az éppen a hangulatának és az útviszonyoknak megfelelő futómű-beállítást. A Volvo az S60R-rel nem fejezte be az újdonságok felvonultatását, hiszen a napokban hullott le a lepel a V40-es modellről. Szakemberek szerint a Premier Automotive Group pályafutása eddigi legjobb autóját gyártotta Svédországban.

Gulyás Gergely bejelentette az árrésstop kiterjesztését – élőben a Kormányinfó