Összeomlott szombaton a franciaországi Saint-Nazaire kikötőjének szárazdokkjában az a vashíd, amelyen a hajóépítő munkások kíváncsi hozzátartozói igyekeztek a világ legnagyobb óceánjárójának, a Queen Mary 2-nek a fedélzetére. A tavaly óta épülő hajóóriás már túl volt első próbaútján, s a munkások családtagjai – több mint negyvenen – engedélyt kaptak, hogy körsétát tegyenek az utolsó simításokra váró óceánjárón.
A hajóhíd azonban váratlanul leszakadt, s a rajta haladók – köztük gyerekek is – huszonöt méter magasságból a szárazdokk betonjára zuhantak. A Reuters híradása szerint tizenhárman szörnyethaltak, hárman pedig kórházba szállításuk után vesztették életüket. A többi huszonnyolc sérült közül huszonheten még kórházi kezelésre szorulnak, egyikük súlyos állapotban van. Szemtanúk szerint mindössze egyetlen embernek sikerült átugrania a hajóra.
Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy a hidat a francia Alstom hajóépítő vállalkozásnak dolgozó specialisták, az Endel emberei emelték be a helyére, s a tervek alapján több embert is el kellett volna bírnia, mint ahányan a baleset időpontjában haladtak rajta.
A brit Cunard Line tengerhajózási társaság megrendelésére készült hajóóriás a tervek szerint 2004. január 12-én indul első, tizenöt napos floridai útjára, amelyen egy első osztályú kabin utasainak negyvenezer dollárt kell fizetni. Jövő áprilistól az angliai Southampton és New York között közlekedik majd a luxus-óceánjáró.
Az Alstom eddigi legjobb referenciamunkájának ígérkezett eddig a minden tekintetben csúcstartó Queen Mary 2. Ez a világ leghoszszabb, 345 méteres és legmagasabb, 72 méteres óceánjárója. Egyszerre 2600 utast láthat vendégül, a legénység létszáma 1253 fő. Felépítése több mint nyolcszázmillió dollárba került. Magas jegyárait sok különlegesség: planetárium és művészeti galéria is indokolja.
A hajóépítő cég azonban a korábbi állami segítség ellenére csődbe juthat a tragédia miatt.

Orbán Viktor: Ne hagyjuk, hogy az ukrán csatlakozás árát a magyar családokkal fizettessék meg! – videó