Rossz ómen a Queen Mary 2-nek

Első próbaútja után leszakadt a világon valaha megépített legnagyobb óceánjáró, a Queen Mary 2 szárazdokk fölötti hídja szombaton a franciaországi Saint-Nazaire kikötőben. A balesetnek tizenhat halálos áldozata és sok sérültje van.

Hírösszefoglaló
2003. 11. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összeomlott szombaton a franciaországi Saint-Nazaire kikötőjének szárazdokkjában az a vashíd, amelyen a hajóépítő munkások kíváncsi hozzátartozói igyekeztek a világ legnagyobb óceánjárójának, a Queen Mary 2-nek a fedélzetére. A tavaly óta épülő hajóóriás már túl volt első próbaútján, s a munkások családtagjai – több mint negyvenen – engedélyt kaptak, hogy körsétát tegyenek az utolsó simításokra váró óceánjárón.
A hajóhíd azonban váratlanul leszakadt, s a rajta haladók – köztük gyerekek is – huszonöt méter magasságból a szárazdokk betonjára zuhantak. A Reuters híradása szerint tizenhárman szörnyethaltak, hárman pedig kórházba szállításuk után vesztették életüket. A többi huszonnyolc sérült közül huszonheten még kórházi kezelésre szorulnak, egyikük súlyos állapotban van. Szemtanúk szerint mindössze egyetlen embernek sikerült átugrania a hajóra.
Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy a hidat a francia Alstom hajóépítő vállalkozásnak dolgozó specialisták, az Endel emberei emelték be a helyére, s a tervek alapján több embert is el kellett volna bírnia, mint ahányan a baleset időpontjában haladtak rajta.
A brit Cunard Line tengerhajózási társaság megrendelésére készült hajóóriás a tervek szerint 2004. január 12-én indul első, tizenöt napos floridai útjára, amelyen egy első osztályú kabin utasainak negyvenezer dollárt kell fizetni. Jövő áprilistól az angliai Southampton és New York között közlekedik majd a luxus-óceánjáró.
Az Alstom eddigi legjobb referenciamunkájának ígérkezett eddig a minden tekintetben csúcstartó Queen Mary 2. Ez a világ leghoszszabb, 345 méteres és legmagasabb, 72 méteres óceánjárója. Egyszerre 2600 utast láthat vendégül, a legénység létszáma 1253 fő. Felépítése több mint nyolcszázmillió dollárba került. Magas jegyárait sok különlegesség: planetárium és művészeti galéria is indokolja.
A hajóépítő cég azonban a korábbi állami segítség ellenére csődbe juthat a tragédia miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.