Az is kérdés már ma, hogy a Petőfi-hídon mikor kell elkezdeni a forgalom korlátozását, a rossz műszaki állapot miatt
– jegyezte meg a szakember. Hozzátette, nonszensz, hogy miközben a hidak állapota folyamatosan romlik, a felújításokról pedig szó sincs, addig a BKK egy olyan cég lett, amely ugyan irgalmatlan költségekbe kerül a fővárosnak, de gyakorlatilag a feladatait is képtelen ellátni.
Egyértelmű, hogy a város és a cégek vezetését le kell cserélni. Látható, hogy az elmúlt években lepusztult minden infrastruktúra Budapesten. Erre kitűnő példa volt a 2-es metróban keletkezett legutóbbi tűzeset. Ez azért alakult ki, mert a metró biztosító berendezéseit a felújítás során nem cserélték ki. Ezek elaggott kábelek, amik bármikor felgyulladhatnak. A metró műszaki állapota kétségbeejtő és mivel nem hajlandó a főváros megadni a BKV-nak a felújításhoz szükséges pénzt, bármikor előfordulhat újra ilyesmi, ami a metró leállásával járhat
– tette hozzá Kőrösi Koppány.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, a főváros közlekedési infrastruktúrája évek óta komoly próbatételekkel néz szembe. Kiemelkedő példa erre a Petőfi híd és az Árpád híd, amelyek a város két legforgalmasabb átkelőjeként szolgálnak, és évtizedek óta súlyos terhelés alatt állnak. A hidak állapota azonban aggasztóvá vált, és a folyamatosan romló szerkezetek mind az autós, mind a gyalogos és biciklis közlekedést veszélyeztetik. Ennek ellenére a főváros jelenlegi vezetése eddig nem tett konkrét lépéseket a hidak teljes körű felújítására.
Százezer autó naponta
A Petőfi hídon 90-100 ezer jármű halad át naponta. Ez a hidat a főváros egyik legforgalmasabb közlekedési útvonalává teszi, főként mivel a belső kerületeket köti össze a budai oldallal, ahol a rakpartokon, valamint a Nagykörúton és annak vonzáskörzetében intenzív a forgalom.
Ennek a terhelésnek a kezelésére azonban a híd állapota már nem ideális: a legutóbbi vizsgálatok komoly korróziós károsodásokat tártak fel az acélszerkezeteken, illetve problémák vannak az elöregedett burkolattal és a vízelvezető rendszerrel is. A szakértők már évekkel ezelőtt sürgettek egy átfogó felújítást, de a teljes körű renoválás továbbra is várat magára.
A főváros szerint a felújítások késlekedésének legfőbb oka az, hogy nincs elegendő forrás a teljes körű rekonstrukciók finanszírozására. A fővárosi önkormányzat költségvetésének helyzete és az egyéb projektek miatt a hidak állapotának javítása hátrébb került a prioritási listán. Mindez annak ellenére történt, hogy a Tarlós István vezette főváros már 2019-ben megkezdte a Petőfi híd felújításának előkészítését.
A Lánchidat követően a Petőfi híd lehet a következő Duna-híd a fővárosban, amelyet felújítanak. A beruházás részeként nemcsak a híd, de a kapcsolódó hídfőterek is megújulhatnak: megtörténhet a budai Goldmann György tér és a pesti Boráros tér akadálymentesítése, valamint kisebb léptékű építési beavatkozások. A Petőfi hídnak a közúti, kerékpáros és közösségi közlekedési tengelyek miatt jelentős szerepe van a város életében, a Boráros tér pedig a közösségi közlekedési hálózat fontos átszállási csomópontja, ami azonban jelenlegi állapotában funkcióit korlátozottan, nem megfelelő színvonalon teljesíti, így szükséges a felújítása
– írta hivatalos oldalán a Budapesti Közlekedési Központ. A BKK 2020-ban társadalmi egyeztetést is tartott a híd és a környező közterületek felújításával kapcsolatban, azonban ezt követően gyakorlatilag eltűnt a műtárgy felújításának kérdése a napirendről.