Elképzelhető, hogy idén nyáron nem lehet csónakázni majd a Városligetben – közölte lapunkkal Szabó István, a Városháza sportügyosztályának vezetője. A korcsolyaszezon végén, a jég leolvasztásakor ugyanis kiderült: a műjégpálya hűtőcsőrendszerének bizonyos részei annyira elrozsdásodtak, hogy a szokásos felújítás nem elegendő. Az ennél komolyabb rekonstrukcióhoz azonban hosszabb időre van szükség, várhatóan csak az őszre végeznek vele. A minden évben szokásos felújítás tízmillió forintba kerül, a mostani javítások ennek a többszörösét is felemészthetik, enélkül azonban veszélybe kerülhet a következő téli korcsolyaszezon. Ez a rekonstrukció ugyanakkor csak egy-két évvel hoszszabbítja meg az egyébként cserére érett csőrendszer élettartamát.
Szabó István elmondta: a közgyűlés sportbizottsága már a múlt héten határozatot hozott a hűtőcsőrendszer felújításáról és a csónakázószezon elmaradásáról. A döntést azonban még két másik bizottságnak, a várostervezésinek és a környezetvédelminek is jóvá kell hagynia. A környezetvédelmi bizottság az április 28-i ülésén tárgyalja az előterjesztést. A testület titkárságán lapunk kérdésére elmondták: az előterjesztés már elkészült, s a sportbizottsággal azonos döntési javaslatot tartalmaz. A várostervezési bizottság titkárságán még nem készült el az ezzel kapcsolatos javaslat, a testület valószínűleg a május 5-i ülésén tárgyalhatja meg a kérdést. Ez utóbbi időpont azért különös, mert a tavat eddig minden esztendőben május elsején adták át a csónakázóknak.
Szabó István elmondta azt is: idén várhatóan nem kezdődhet meg a műjégpálya és a műemlék épület teljes rekonstrukciója. A főváros ugyanis nem nyerte el a szükséges pályázati támogatást, így csak a 650 millió forintos önrész áll rendelkezésre. A hiányzó több mint hárommilliárd forint előteremtéséhez újabb pályázatokat terveznek.
A műjégpálya rekonstrukciója összesen négymilliárd forintba kerül, s másfél–két év alatt készül el. A felújítás érinti a csónakázótó medrét, a műjégpálya hűtőcsőrendszereit is. Az eltelt évtizedek alatt ugyanis négy vastag betonréteggel töltötték fel a tó medrét, ezt most feltörik majd, s az eredeti mederre alapozva lényegében új korcsolyapályát építenek. A pálya nemzetközi versenyek lebonyolítására is alkalmas lesz, a rekonstrukció tehát például új eredményjelző táblák megvásárlását is jelenti.
A tervek szerint a műemlék épületet is teljesen felújítják, mert bizonyos részei életveszélyesek. A főváros a második világháborúban lebombázott épületszárny újjáépítésére is megkapta az engedélyt.

Új kullancsfigyelő alkalmazás segít a vérszívók elleni védekezésben