A Lancia Y10, majd az Y vagány formaterve és extravagáns belső kialakítása révén számos tehetős, igényes hölgyvásárló szívéhez találta meg az utat. Ezt a jövedelmező hagyományt hivatott folytatni a törpeautó új generációja.
A kicsi kocsi külseje oly mértékben változott meg, hogy átalakulását illetlenség lenne egyszerű ráncfelvarrásnak nevezni. Az autó egyedül profilból emlékeztet elődjére. Az orrán korábban szerényen meghúzódó, vízszintes hűtőmaszk helyére hatalmas, félig a motorházfedélbe nyúló krómpajzs került, így mostantól már az is képes beazonosítani az autót, aki először látja. Hasonlóképpen megnőttek a fényszórók is, az elnyújtott lámpatestek egyértelműen utalnak az Ypsilon családfájára. Nem kevésbé feltűnő a hátsó fertály módosulása. A szokatlan formájú csomagtérajtót a kerékdobok szerves részeként kialakított lámpák fogják közre, a pöttöm Lancia hátulról kifejezetten izgalmas, dinamikus képet mutat.
A változás szellemét a megváltozott típusjelzés is képviseli. A Lanciánál régi tradíció a görög ábécé betűit alkalmazni, a lendületes felirat azonban ez alkalommal ékszerré nemesíti a logót, erőteljes feminin jelleget kölcsönözve az autónak. Azonos betűtípus jelöli a motorizáltságot. Az Ypsilon négy féle hajtóművel lesz rendelhető: a jól ismert 1,2-es benzinmotor 8 szeleppel 60, 16-tal 80 lóerőt teljesít. Vadonatúj a 95 lovas 1,4 16V aggregát, ám az igazi szenzáció az 1,3-as Multijet motor, a piac eddigi legkisebb common rail turbódízelje. A Fiat lengyelországi üzeméből érkező, rendkívül kompakt, tiszta üzemű erőforrás 70 lóerőt és 170 Nm-t présel ki 1250 köbcentijéből, ám már készül a változó geometriájú variáns is, amely még nagyobb teljesítményt ígér.
Az Ypsilon ugyanakkor a kevésbé innovatív motorokkal felszerelve is különleges autó. A külső és belső színek, valamint a különböző szövetek és kárpitanyagok összesen 555 féle módon variálhatók egymással, így a leendő tulajdonosoknak nem kell attól félniük, hogy az utcán viszontlátják saját kombinációjukat. A tömegbe egyébként sem olvad bele az autó, hiszen a Lancia számos olyan extrát kínál hozzá, amelyek eddig csak két-három méretosztállyal feljebb álltak a vevők rendelkezésére. Ilyen a két elemből álló, motoros mozgatású panorámatető, amely a Fiat Pandákról ismert lenyitható vászontető modern interpretációja. A hatalmas üvegtáblák a tetőlemez hetven százalékát fedik le, így a belső árnyékolókat félrehúzva szinte kabrióban érezhetik magukat az utasok.
Ugyancsak példa nélküli ebben a kategóriában a kétzónás automatikus klímaberendezés alkalmazása. A külső és belső hőmérsékletet, valamint a napsütés erejét és a sugarak beesési szögét egyaránt figyelembe vevő rendszer akár 7 Celsius fok különbséget is képes beállítani a vezető és az utas oldala között, ami a méretekből adódóan (az autó 3,7 méter hosszú, a tengelytáv nem egészen 2,4 méter) szűk belteret tekintve komoly teljesítmény. Nem kevésbé szokatlan extra a Bose audiorendszer, amelynek hat hangszóróját gondos előzetes mérések alapján helyezték el a megfelelő helyekre, és amelyben automatikus equalizer gondoskodik a minden körülmények között tökéletes, kiegyenlített és kristálytiszta hangzásról.

Brutális baleset Cegléden, motoros és autó ütközött össze – videó