Lancia Ypsilon bemutató

A Lancia Genfben mutatja be palettája legkisebb tagját, az Ypsilont. A korábban Y néven futó városi mini új generációja megjelenésében sokat, lényegében viszont nem változott: a kategória prémium szegmensét célozza meg. Ennek megfelelően hihetetlenül gazdag opciós listát állítottak össze hozzá, ráadásul ebben az autóban mutatkozik be a Fiat csoport új ütőkártyája, az 1,3 literes turbódízel motor.

2004. 04. 01. 3:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Lancia Y10, majd az Y vagány formaterve és extravagáns belső kialakítása révén számos tehetős, igényes hölgyvásárló szívéhez találta meg az utat. Ezt a jövedelmező hagyományt hivatott folytatni a törpeautó új generációja.
A kicsi kocsi külseje oly mértékben változott meg, hogy átalakulását illetlenség lenne egyszerű ráncfelvarrásnak nevezni. Az autó egyedül profilból emlékeztet elődjére. Az orrán korábban szerényen meghúzódó, vízszintes hűtőmaszk helyére hatalmas, félig a motorházfedélbe nyúló krómpajzs került, így mostantól már az is képes beazonosítani az autót, aki először látja. Hasonlóképpen megnőttek a fényszórók is, az elnyújtott lámpatestek egyértelműen utalnak az Ypsilon családfájára. Nem kevésbé feltűnő a hátsó fertály módosulása. A szokatlan formájú csomagtérajtót a kerékdobok szerves részeként kialakított lámpák fogják közre, a pöttöm Lancia hátulról kifejezetten izgalmas, dinamikus képet mutat.



A változás szellemét a megváltozott típusjelzés is képviseli. A Lanciánál régi tradíció a görög ábécé betűit alkalmazni, a lendületes felirat azonban ez alkalommal ékszerré nemesíti a logót, erőteljes feminin jelleget kölcsönözve az autónak. Azonos betűtípus jelöli a motorizáltságot. Az Ypsilon négy féle hajtóművel lesz rendelhető: a jól ismert 1,2-es benzinmotor 8 szeleppel 60, 16-tal 80 lóerőt teljesít. Vadonatúj a 95 lovas 1,4 16V aggregát, ám az igazi szenzáció az 1,3-as Multijet motor, a piac eddigi legkisebb common rail turbódízelje. A Fiat lengyelországi üzeméből érkező, rendkívül kompakt, tiszta üzemű erőforrás 70 lóerőt és 170 Nm-t présel ki 1250 köbcentijéből, ám már készül a változó geometriájú variáns is, amely még nagyobb teljesítményt ígér.



Az Ypsilon ugyanakkor a kevésbé innovatív motorokkal felszerelve is különleges autó. A külső és belső színek, valamint a különböző szövetek és kárpitanyagok összesen 555 féle módon variálhatók egymással, így a leendő tulajdonosoknak nem kell attól félniük, hogy az utcán viszontlátják saját kombinációjukat. A tömegbe egyébként sem olvad bele az autó, hiszen a Lancia számos olyan extrát kínál hozzá, amelyek eddig csak két-három méretosztállyal feljebb álltak a vevők rendelkezésére. Ilyen a két elemből álló, motoros mozgatású panorámatető, amely a Fiat Pandákról ismert lenyitható vászontető modern interpretációja. A hatalmas üvegtáblák a tetőlemez hetven százalékát fedik le, így a belső árnyékolókat félrehúzva szinte kabrióban érezhetik magukat az utasok.



Ugyancsak példa nélküli ebben a kategóriában a kétzónás automatikus klímaberendezés alkalmazása. A külső és belső hőmérsékletet, valamint a napsütés erejét és a sugarak beesési szögét egyaránt figyelembe vevő rendszer akár 7 Celsius fok különbséget is képes beállítani a vezető és az utas oldala között, ami a méretekből adódóan (az autó 3,7 méter hosszú, a tengelytáv nem egészen 2,4 méter) szűk belteret tekintve komoly teljesítmény. Nem kevésbé szokatlan extra a Bose audiorendszer, amelynek hat hangszóróját gondos előzetes mérések alapján helyezték el a megfelelő helyekre, és amelyben automatikus equalizer gondoskodik a minden körülmények között tökéletes, kiegyenlített és kristálytiszta hangzásról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.