Szatmár elzárva a külvilágtól

A kormány 2006 végére ígéri, hogy Nyíregyházát, ezzel együtt a keleti régiót eléri az M3-as autópálya. A szatmári és a beregi térségben levő települések lakóinak a közlekedési nehézségek felszámolása nélkül továbbra sem lesz esélyük arra, hogy életkörülményeik és gazdasági lehetőségeik jobbra forduljanak. Medgyessy Péter miniszterelnök Csillag Istvánra hárítja a Szamos-híd megépítésének felelősségét, a gazdasági és közlekedési miniszter viszont nem tesz konkrét lépéseket az ügy érdekében.

Putsay Gábor
2004. 04. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Harminc-negyven százalékos jelenleg a munkanélküliség az ország keleti részében levő Szatmár és Bereg régióban, a vállalkozók nem a nagy távolság, hanem a közlekedési nehézségek miatt nem érdeklődnek a térség iránt, de még a helybeli lakosok is nagy nehézségek árán jutnak el a néhány kilométerre levő városokba. Az M3-as autópálya a kormány ígérete szerint 2006 végéig eléri Nyíregyházát; arra még nincsenek átfogó tervek, hogyan csatlakozik majd a sztrádára a régió.
A Tisza, Szamos, Túr találkozásánál fekvő Olcsvaapátinál egy drótköteles komp üzemel, amely a nagy forgalom miatt nem képes ellátni a feladatot, az év négy-öt hónapjában a helybelieknek és a szomszédos településeken élőknek ötven-hatvan kilométert kell megtenniük, hogy eljussanak a Szamos túlpartján levő Vásárosnaményba. A helybeliek évek óta szeretnék elérni, hogy építsék meg a Szamoson átvezető hidat; folyamatosan próbálják felvenni a kapcsolatot Medgyessy Péter miniszterelnökkel, valamint Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterrel, mindeddig eredmény nélkül – közölte lapunkkal Halász Csaba polgármester. A Szamos-közben élők számára nélkülözhetetlen híd megépítéséhez 56 polgármester, 18 szövetkezet vezetője adta aláírását; árvízvédelmi okok miatt a beruházás mielőbbi megkezdését sürgeti a polgári védelem is, hiszen a folyók áradásakor ez az átkelő jelentené a biztos menekülési útvonalat. A polgármester közölte: konkrét lépéseket várnak a miniszterelnöktől, és nem elégednek meg azzal a válasszal, hogy az ügyet átadta a gazdasági és közlekedési miniszternek. Csillag István ugyanis tavaly annyit közölt levélben a polgármesterrel, hogy 2004 előtt biztosan nem kezdődhet el a híd építése, ugyanis az nincs tervbe véve, továbbá nem áll rendelkezésre a beruházáshoz szükséges négymilliárd forint. A polgármester szerint ennél kevesebb pénzből is meg lehetne építeni az átkelőt, a beruházásra viszont ebben az évben biztos nem kerül sor, hiszen nincsenek tervek, így a szükséges engedélyezési eljárások sem kezdődtek el.
Halász Csaba hangsúlyozta: az M3-as megépülhet Nyíregyházáig, a helybeliek viszont télen a Szamos jegén jutnak el a munkahelyükre, ami életveszélyes, egyben elfogadhatatlan a XXI. században. A munkaképes lakosság egy része a közlekedési nehézségek miatt kerül nehéz helyzetbe, hiszen ki foglalkoztat olyan dolgozót, aki rendszeresen nem vagy csak igen nagy költségekkel tud bejutni a munkahelyére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.