Harminc-negyven százalékos jelenleg a munkanélküliség az ország keleti részében levő Szatmár és Bereg régióban, a vállalkozók nem a nagy távolság, hanem a közlekedési nehézségek miatt nem érdeklődnek a térség iránt, de még a helybeli lakosok is nagy nehézségek árán jutnak el a néhány kilométerre levő városokba. Az M3-as autópálya a kormány ígérete szerint 2006 végéig eléri Nyíregyházát; arra még nincsenek átfogó tervek, hogyan csatlakozik majd a sztrádára a régió.
A Tisza, Szamos, Túr találkozásánál fekvő Olcsvaapátinál egy drótköteles komp üzemel, amely a nagy forgalom miatt nem képes ellátni a feladatot, az év négy-öt hónapjában a helybelieknek és a szomszédos településeken élőknek ötven-hatvan kilométert kell megtenniük, hogy eljussanak a Szamos túlpartján levő Vásárosnaményba. A helybeliek évek óta szeretnék elérni, hogy építsék meg a Szamoson átvezető hidat; folyamatosan próbálják felvenni a kapcsolatot Medgyessy Péter miniszterelnökkel, valamint Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterrel, mindeddig eredmény nélkül – közölte lapunkkal Halász Csaba polgármester. A Szamos-közben élők számára nélkülözhetetlen híd megépítéséhez 56 polgármester, 18 szövetkezet vezetője adta aláírását; árvízvédelmi okok miatt a beruházás mielőbbi megkezdését sürgeti a polgári védelem is, hiszen a folyók áradásakor ez az átkelő jelentené a biztos menekülési útvonalat. A polgármester közölte: konkrét lépéseket várnak a miniszterelnöktől, és nem elégednek meg azzal a válasszal, hogy az ügyet átadta a gazdasági és közlekedési miniszternek. Csillag István ugyanis tavaly annyit közölt levélben a polgármesterrel, hogy 2004 előtt biztosan nem kezdődhet el a híd építése, ugyanis az nincs tervbe véve, továbbá nem áll rendelkezésre a beruházáshoz szükséges négymilliárd forint. A polgármester szerint ennél kevesebb pénzből is meg lehetne építeni az átkelőt, a beruházásra viszont ebben az évben biztos nem kerül sor, hiszen nincsenek tervek, így a szükséges engedélyezési eljárások sem kezdődtek el.
Halász Csaba hangsúlyozta: az M3-as megépülhet Nyíregyházáig, a helybeliek viszont télen a Szamos jegén jutnak el a munkahelyükre, ami életveszélyes, egyben elfogadhatatlan a XXI. században. A munkaképes lakosság egy része a közlekedési nehézségek miatt kerül nehéz helyzetbe, hiszen ki foglalkoztat olyan dolgozót, aki rendszeresen nem vagy csak igen nagy költségekkel tud bejutni a munkahelyére.

Hajmeresztő szökési terv Esztergomban