Automatikus váltó, igényes és illatos bőrhuzat az utastérben, fakormány, önhordó karosszéria és független kerékfelfüggesztés – aki ezt hallja, biztosan nem elnyűhetetlen, strapabíró terepesre, sokkal inkább luxuslimuzinra gondol. Pedig a Mitsubishi legnagyobb négykerekes kocsija, az erre a modellévre megújított Pajero mindezt kínálja. Igaz is, miért ne lehetne olyan autója az embernek, amellyel délután vadászni megy, majd este egy elegáns partira hajt vele? A mára szinte teljesen összekuszálódott és összemosódott kategóriák határán egyensúlyozó Mitsubishi egyébként is szeret olyan autókkal előrukkolni, amelyekre – kis jóindulattal persze – könnyen ráfoghatjuk, hogy új korszak hírnökei.
A japán márka persze nem egyik napról a másikra jutott el idáig. Közel hét évtizede, 1934-ben gyártották első összkerekes autójukat, akkoriban Japánban ez volt az első ilyen hajtáslánccal szerelt négykerekű. Azóta a Mitsubishikkel sokszor fölkaptattak már Fuji-hegyre, s a japán márka elhivatottságát és szakértelmét a közönség is díjazza. Például Magyarországon is, hiszen az itt elkelt Mitsubishik döntő hányada összkerékhajtással gördül ki a kereskedések kapuin.
Az értékesített kocsik nagy hányada Pajero, e modellcsaládon belül viszont érthető módon nem a legjobban fölszerelt és 15 millióért kínált luxusfölszereltségű Wagon fogy leginkább. Pedig tudása, képességei alapján érdemes lenne a sikerre, ám a csúcstechnikát és a fényűzést csak kevesen engedhetik meg maguknak.
Az ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automatikus váltóval, terepfokozattal és két zárható differenciálművel is megerősített hajtáslánc előtt szinte nincs akadály – ahol a Pajero Wagon nem jut át, oda vagy nem érdemes menni vagy csak tankkal. A kifinomult és minden terephelyzetre fölkészített erőátviteli rendszer nagy lökettérfogatú, ám sajnos, csak négyhengeres masina tekintélyes nyomatékát szabadítja a kerekekre. A 3,2 literes Di-D jelű, common rail turbódízel 160 lóerőt és 373 newtonmétert présel ki magából, méghozzá játszi könnyedséggel. Kár viszont, hogy a négyhengeres konstrukció zajos, és kellemetlen a hangja – ez különösen a kényelmes, tágas és luxushangulatú Privilege-beltérrel áll szöges ellentétben. Egyébként is érthetetlen kicsit a Mitsubishi fukarkodása a hengerekkel, hiszen ebben az árkategóriában a vásárlók már kevésbé érzékenyek az árra, a hat vagy nyolc henger presztízse pedig egészen biztosan többet nyomna a latban. A kutaknál kicsit megenyhül az ember a gép iránt, hiszen nagyon szép eredmény, ha a kéttonnás monstrumot ilyen meglepően jó dinamikával mozgató motor tíz liter alatt fogyaszt.
Ha eltekintünk az ártól, a Pajero Wagon családi autónak is beválik: utastere tágas, jól variálható, és ha feláldozzuk a csomagtartó egy részét, akár heten is komfortosan utazhatunk benne.
A Pajero tehát belevaló darab, igényes technikával, jó menetteljesítményekkel, praktikus utastérrel, erős, de zajos motorral. Már nem sokáig. A cég ugyanis a közelmúlt válsága után hatalmas modelloffenzívát hirdetett meg. Ennek része lesz az új Pajero bemutatása is, amely sportosabb, fiatalosabb lesz.

Orbán Viktor: Magyarország mint független állam megszűnik létezni, ha a Tisza Párt kerül hatalomra – videó