Magántársaságok a MÁV hálózatán

Putsay Gábor
2004. 07. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén nem befolyásolja a vasúti liberalizáció a MÁV Rt. piaci pozícióit, a verseny azonban arra készteti a társaságokat, hogy az eddiginél olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtsanak, így a megrendelők előnyben részesíthetik a vasutat a közúti fuvarozással szemben – közölte tegnap Kovács Imre, a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágának főigazgatója.
A liberalizációt eddig három, újonnan alapított vasúttársaság használta ki, méretükből adódóan a MÁV-nak egyelőre nem versenytársai, újabb forgalmak megszerzésével maradhatnak a piacon. Ha a kicsiktől nem is, de a nagy nemzeti vasúttársaságoktól mindenképpen tartania kell a MÁV-nak. Kedvező ugyanakkor, hogy az első fél évben jelentős volt a forgalomnövekedés a hazai tranzit vasútvonalakon, a legnagyobb verseny a nemzetközi és a kombinált szállításban várható. Egyre nagyobb az igény a tranzit kamionszállító vonatokra, igaz az EU-csatlakozással a feladási állomások az országhatárokon túlra kerültek. Kovács Imre közölte: nem szerepel a tervek között az árufuvarozás privatizációja, az eszközparkot fejleszteni kívánják, 35 kamionszállító vasúti teherkocsit újítanak fel és további 50 beszerzése szerepel a tervekben. Az árufuvarozásban az idén 90 milliárd forint árbevételre és 8,5 milliárd forint nyereségre számítanak.
A forgalmi feltételekről egyeztet jelenleg a Magyar Magánvasút (MMV) Rt. a MÁV-val. A társaság az elképzelések szerint szeptemberben indítaná első teherszállító szerelvényét – mondta lapunknak Kukely Márton, az MMV vezérigazgatója. Kezdetben bérelt járműveket használnak, a forgalomtól függ, hogy vásárolnak e saját mozdonyt és tehervagonokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.