Idén nem befolyásolja a vasúti liberalizáció a MÁV Rt. piaci pozícióit, a verseny azonban arra készteti a társaságokat, hogy az eddiginél olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtsanak, így a megrendelők előnyben részesíthetik a vasutat a közúti fuvarozással szemben – közölte tegnap Kovács Imre, a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágának főigazgatója.
A liberalizációt eddig három, újonnan alapított vasúttársaság használta ki, méretükből adódóan a MÁV-nak egyelőre nem versenytársai, újabb forgalmak megszerzésével maradhatnak a piacon. Ha a kicsiktől nem is, de a nagy nemzeti vasúttársaságoktól mindenképpen tartania kell a MÁV-nak. Kedvező ugyanakkor, hogy az első fél évben jelentős volt a forgalomnövekedés a hazai tranzit vasútvonalakon, a legnagyobb verseny a nemzetközi és a kombinált szállításban várható. Egyre nagyobb az igény a tranzit kamionszállító vonatokra, igaz az EU-csatlakozással a feladási állomások az országhatárokon túlra kerültek. Kovács Imre közölte: nem szerepel a tervek között az árufuvarozás privatizációja, az eszközparkot fejleszteni kívánják, 35 kamionszállító vasúti teherkocsit újítanak fel és további 50 beszerzése szerepel a tervekben. Az árufuvarozásban az idén 90 milliárd forint árbevételre és 8,5 milliárd forint nyereségre számítanak.
A forgalmi feltételekről egyeztet jelenleg a Magyar Magánvasút (MMV) Rt. a MÁV-val. A társaság az elképzelések szerint szeptemberben indítaná első teherszállító szerelvényét – mondta lapunknak Kukely Márton, az MMV vezérigazgatója. Kezdetben bérelt járműveket használnak, a forgalomtól függ, hogy vásárolnak e saját mozdonyt és tehervagonokat.

Kiderült, ki lesz Gyurcsány Ferenc utódja