Egyetértés a vasút jövőjéről

A MÁV Rt.-t a nemzeti vagyonszerződés vagyontárgyai közé kellene sorolni – mondta Orbán Viktor Fidesz-elnök, miután szakemberekkel konzultált a kérdésről. A résztvevők egyetértettek a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökének álláspontjával, amely szerint a privatizáció eddigi módja a magyar kis- és középvállalkozók számára veszteséges forma volt.

Tábori Gabriella
2005. 09. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV Rt.-nek a nemzeti vagyonszerződés által felsorolt vagyontárgyak körében van a helye – e kérdésben egyetértés alakult ki azon a tegnapi konzultáción, amelyet Orbán Viktor Fidesz-elnök kezdeményezett szakemberekkel. A megbeszélésen részt vett Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének vezetője, Horváth László, a Vasutas Nyugdíjas Klubok Országos Szövetségének elnöke, Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke (az MDF elnökségének tagja), valamint Varga Mihály és Pelczné Gáll Ildikó, a Fidesz alelnökei.
A tanácskozás után Orbán újságíróknak elmondta: arra jutottak, hogy a vasút a mai állapotában nem tehető alkalmassá arra, hogy bármelyik kormány gyors eladásban gondolkodhasson. Bár arról megoszlanak a vélemények, hogy milyen hosszú távon nem szabad a vasutat eladni, abban azonban mindenki egyetértett: a MÁV-ot a nemzeti vagyonszerződés vagyontárgyai közé kellene sorolni. – Vasútból csak egy van. Most a privatizációs törvény melléklete sorolja fel a tartós állami tulajdonú vállalatokat, ez azonban egyszerű többséggel – vagyis csak a kormánypártok szavazatával – is módosítható. A Fidesz által kezdeményezett nemzeti vagyonszerződés a parlament kétharmadának egyetértéséhez kötné ezt, ahogy Orbán fogalmazott, 15 év múltán végre egy végleges, visszavonhatatlanul erős garanciával védené meg e vagyontárgyakat. A Fidesz elnöke elmondta még, hogy a konzultáció résztvevői egyetértettek a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökének álláspontjával, amely szerint a privatizáció eddigi módja a magyar kis- és középvállalkozók számára veszteséges forma volt.
Gaskó István kijelentette, szerintük a MÁV-ot hosszú távon sem szabad privatizálni, még akkor sem, ha a jelenlegi nehéz helyzetéből kikecmeregne. Fontosnak nevezte, hogy azt az adósságot, amelyet az előző kormányok halmoztak fel a MÁV Rt.-vel szemben, teljesíteni kell ahhoz, hogy a cég talpra állhasson. Mint mondta, a személyi szállításnak, a pályavasúti szolgáltatásnak és az ezt kiszolgáló gépészeti üzletágnak egy cégen belül kell maradnia hosszú távon.
A résztvevők egyetértettek a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökének azon álláspontjával, amely szerint a privatizáció eddigi módja a magyar kis- és középvállalkozóknak veszteséges forma volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.