Haladéktalanul le kell állítani a Ferihegyi repülőtér privatizációját – jelentette ki hét végi sajtótájékoztatóján Márton Attila, a Fidesz parlamenti képviselője, aki emlékeztetett arra, hogy a Fővárosi Munkaügyi Bíróság augusztus végén helyt adott a Budapest Airport (BA) Rt. üzemi tanácsa keresetének, és érvénytelennek nyilvánította a vállalat privatizációs pályázatára vonatkozó kiírást.
A politikus szerint később induló peres eljárások forrása lehet az is, hogy tisztázatlan a repülőtér területén lévő ingatlanok tulajdonviszonya, illetve a használati jogok sincsenek bejegyezve a földhivatalnál. Azt sem szabályozták pontosan, hogy hol húzódik a Magyar Köztársaság és a vámszabad területként is funkcionáló repülőtér közötti határ. Márton ezenkívül kifogásolta, hogy nem hozták nyilvánosságra azt a szerződést, amely a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) és a BA Rt. között a repülőtér vagyonának használatára köttetett. Hangsúlyozta: amennyiben a kormány folytatja a privatizációt, akkor a nyilvánvaló törvénytelenségek miatt a kiárusítás nem az évtized üzlete, hanem az évtized bukása lesz. Az államnak több tíz- vagy százmilliárd forintos kártérítési kötelezettsége is keletkezhet – egy esetleges későbbi peres eljárásban – a vásárló elmaradt haszna és befektetési kára miatt. A képviselő kijelentette: a Fidesz akkor sem támogatja a repülőtér kiárusítását, ha a jelenlegi törvénytelenségeket megszüntetik, a BA Rt. ugyanis az egyik legnagyobb hasznot hozó állami vállalat, amely folyamatos forgalomnövekedés mellett tavaly 10 milliárd forintos nyereséget ért el. A képviselő felidézte, hogy a 2002-ben elfogadott repülőtéri fejlesztési terv a kormányváltás után, Apró Piroska vezetése alatt lekerült a napirendről.
A Fidesz hisztérikusan támadja a repülőtér sikeresnek ígérkező magánosítását – reagált Márton kijelentéseire Podolák György szocialista képviselő, aki szerint az ellenzéki párt mindent megtesz azért, hogy sikertelen legyen a BA Rt. privatizációja. A honatya az MTI-nek kifejtette: nem igaz az, hogy az ÁPV Rt. szabálytalan privatizációs eljárást folytat, hiszen minden, jogszabályban rögzített kötelezettségének eleget tett.
Amint arról lapunk beszámolt, a repülőtér eladásának ügyében a Legfőbb Ügyészség is vizsgálatot indított, egy magánszemély ugyanis a KVI és a repülőtér között létrejött vagyonkezelési szerződés felülvizsgálatát kérte, arra hivatkozva, hogy a kontraktus a hatályos magyar törvények alapján érvénytelennek minősül.
Nem lesz sztrájk. Elmarad a ferihegyi dolgozók mától beharangozott sztrájkja, mert a dolgozók érdekképviseletében fellépő öt szakszervezet tegnap éjjel megegyezett a Budapest Airport vezetőivel. A tárgyaló felek éves szinten csaknem tizenhét százalékos alapbéremelésben, hároméves kollektív szerződésben, havi harmincezer forintos béren kívüli juttatási csomagban, valamint 57 ezer forintos üdülési hozzájárulásban állapodtak meg; a sztrájkbizottság a megállapodásban foglaltak teljesülésével megszünteti működését.
A távirati iroda tájékoztatása szerint a Budapest Airport vezérigazgatója a tárgyalásokat követően kijelentette: megtettek mindent, hogy a repülőtér gond és fennakadás nélkül működjön. Hárskúti János meggyőződése, hogy „a munkavállalói kérdéseket sikerült megnyugtató módon rendezni, és a dolgozóknak kiszámítható jövőt biztosítani”. Kovács Zoltán, a Budapest Airport üzemi tanácsának korábbi elnöke még szerdán arról tájékoztatta az MTI-t, hogy ha nem sikerül megegyezni a munkáltatóval, az érdekképviseletek többnapos munkabeszüntetést is meghirdethetnek ezen a héten Ferihegyen.
Súlyos figyelmeztetést adtak ki: mérgező gáz terjedhet + videó
