Összeütközött két személyvonat Nógrád megyében tegnap hajnalban Balassagyarmat és Magyarnándor között. A szerencsétlenségben tizenhatan sérültek meg. Ketten bordatörést szenvedtek, a többiek sebei várhatóan nyolc napon belül gyógyulnak. Tizenegy utast a mentők vittek a balassagyarmati kórházba, öten pedig saját lábon mentek be – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője. Elmondta: munkatársai hét kocsival indultak útnak a baleset színhelyére, mivel az első riasztások tömegszerencsétlenségről szóltak. Nem így volt, ezért a roncsoknál csak három tűzoltóautó maradt; a szakemberek leginkább az utasokat segítették ki a vagonokból. A korábbi jelzéssel ellentétben arra végül nem volt szükség, hogy a tűzoltók vágják ki az egyik beszorult mozdonyvezetőt. A műszaki mentés egész nap zajlott, de azt már a MÁV munkatársai végezték – tette hozzá Dobson.
Az eddigi adatok szerint az Aszód felől érkező személyvonat nem várta be Magyarnándor állomáson a Balassagyarmat felől közeledő szerelvényt, ezért – emberi mulasztás miatt – következett be a baleset – áll Kaszás Ottó, az Országos Rendőr-főkapitányság sajtószóvivőjének az ütközésről kiadott közleményében. Korábban felröppent a hír, hogy a szerencsétlenséget a műszaki berendezés hibája okozta. A MÁV azt közölte, hogy napokig eltarthat, amíg megtalálják a felelősöket. A vasúti utasítások rendben voltak, az egyéb műszaki tényezők kizárhatók, a berendezés és a mozdonyok is jól működtek, más pedig nem befolyásolhatta a balesetet – nyilatkozta az MTI-nek Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője.
A kalauznő lélekjelenléte nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nem keletkeztek súlyosabb sérülések: az asszony mindenkit figyelmeztetett, hogy kapaszkodjanak, az első kocsiból a hátsókba terelte az utasokat, hogy minél távolabb legyenek az ütközéstől, és volt, akit ő ébresztett fel a baleset bekövetkezte előtt.
Budapesten tizenketten – köztük tizenéves diákok is – megsérültek tegnap reggel, amikor egy kamion hátulról belerohant egy álló BKV-buszba a Nagykőrösi út és a Határ út kereszteződésében. A vizsgálat elsődleges eredményei szerint a kereszteződésben, a közlekedési jelzőlámpánál álló busznak feltehetőleg a kamionsofőr figyelmetlensége miatt ment neki a magyar rendszámú teherjármű – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Bálint Gabriella, a Budapesti Rendőr-főkapitányság kommunikációs osztályának munkatársa. Elmondta: az ütközés erejétől meglendülő busz az előtte álló három személyautót összetolta. A kocsik közül kettő összetört.
A sérültek egyike sincs életveszélyben. Hat mentőautó látta el őket a helyszínen; többeket zúzódásokkal, kisebb sebekkel, illetve törés gyanújával szállítottak a Merényi Gusztáv Kórházba – mondta az MTI-nek Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Az ütközéskor egy hatéves gyerekre több utas is ráesett, de a kicsinek szerencséje volt: ép bőrrel megúszta a balesetet – tette hozzá a szóvivő.
A korábbi hasonló szerencsétlenségek
1983. január 22.: Veszprém megyében, a herendi vasútállomáson vonatrendezés közben három személykocsi a lejtős pályán elindult, és összeütközött az előtte haladó tehervonattal. Öt ember meghalt, 39 megsérült.
1986. november 26.: A Vácról Budapestre tartó személyvonat Fóton nekiütközött két mozdonynak, 37-en megsérültek.
1989. augusztus 26.: Fejér megyében, Polgárdi ipartelepnél egy Balatonfüred felé tartó személyvonat álló tehervonatba rohant, amely kisiklott. A személyvonat vezetője meghalt, egy utas súlyosan megsérült.
1991. február 20.: Hajdú-Bihar megyében, Macs állomáson a Debrecen felé közlekedő személyvonat a tiltó jelzés figyelmen kívül hagyása miatt összeütközött egy tolató üres személyvonattal. Két vasúti dolgozó meghalt, 18-an megsérültek.
1998. augusztus 29.: Pest megyében, Nagymaros és Zebegény között egy Budapestről érkező személyvonat utolérte a Budapestről Malmőig közlekedő Csárdás intercityt, és beleszaladt. Több vasúti kocsi kisiklott, a mozdonyvezető meghalt, 16-an megsérültek. (MTI–SAB)