Zsűri a holdudvarból

Haklik Norbert
2005. 10. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közelebb hozni egymáshoz az európaiakat – többek között ebben határozta meg az Európa kulturális fővárosa program célját Melina Mercouri görög kulturális miniszter, amikor 1985. június 13-án útjára indította a projektet. Elsőként Athén viselhette a büszke címet, majd olyan települések követték, mint Firenze, Madrid, Lisszabon, Párizs vagy Koppenhága. Az Európai Unió döntése alapján 2005-től évente két várost választanak kulturális fővárossá – egyet a „régi”, egyet pedig az újonnan választott tagországok települései közül. Magyarországon a kormány tavaly októberben, 2004. december 31-i határidővel írta ki a pályázatot a cím elnyeréséért – a munkálatokat Mesterházy Balázs miniszteri biztos koordinálta. A bírálóbizottság tagjai Bán Ferenc építész, Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára, Mesterházy Balázs miniszteri biztos, Mizsei Zsuzsanna közgazdász, a Millenáris Kht. egykori vezetője, Schneider Márta, a kulturális tárca helyettes államtitkára, Somogyi Zoltán, a Magyar Turisztikai Hivatal elnöke, valamint Tamás Pál szociológus voltak. Egerben együtt kampányoltak a város sikeréért a szocialista és a fideszes városatyák – Pécsett az ellenzéki képviselők nem írták alá a Kunszt Márta MSZP-s alpolgármester által javasolt támogató nyilatkozatot, ugyanis indoklásuk szerint az ellenzéki frakciókat egyöntetűen kihagyták a pályázat előkészítéséből. A végső döntés előtt napvilágot látott vélemények Miskolcot, Pécset és Budapestet tartották esélyesnek, míg az utóbbi napokban kiszivárgott információk már egyértelműen Pécset jelölték meg a versengés győzteseként.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.