Nehezményezik a fuvarozói érdekképviseletek, hogy a PM illetékesének ígérete ellenére válaszra sem méltatta őket a legutóbb egyeztetett javaslatok ügyében. A kormány és a szakmai érdekképviseletek által augusztus 23-án aláírt megállapodásra hivatkozva szeptember 21-én tartottak megbeszélést a felek a versenyképesség javításának lehetőségeiről: akkor Karácsony Imréné, a PM helyettes államtitkára azt az ígéretet tette, hogy az érdekképviseletek a javaslatokról egy héten belül választ kapnak. Mint azt Dittel Gábortól, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkárától megtudtuk, azóta semmilyen visszajelzés nem érkezett e témakörben.
Mindezek ellenére a fuvarozók napi működését befolyásolja az üzemanyag áfájának október 1-jei csökkentése, ugyanis ez számukra likviditási gondot jelent. Az eddigi 25 helyett 20 százalék értékű áfát tudnak visszaigényelni, ezzel egyidejű kötelezettségként a fuvardíjak után változatlanul 25 százalékos adót kell fizetniük. Mivel az adott bevallási időszakban kisebb mértékű lett a levonható adó, mint a fizetendő, a fuvarozók számára ez átmeneti többletfinanszírozást igényel, amit saját zsebből kell előteremteni. A problémának a rendezését egyébként a PM is sürgős feladatnak tekintette az egyeztetéseken. Az érdekképviseletek szerint az áfa mértékének csökkenése egyébként sem eredményez a fuvarozók számára költségcsökkenést és versenyhelyzet-javulást, hiszen a vállalkozások az áfa-visszaigénylő körbe tartoznak, ezért csak az államnak nyújtott átmeneti hitelezésük csökken. Fenntartják azon álláspontjukat, hogy elsősorban a gázolaj jövedéki adójának csökkentése jelentene megoldást.
A tárgyaláson a fuvarozók javasolták az üzemanyag-megtakarítás elszámolásának a módosítását. A jelenlegi jogszabály szerint jármű- típusonként lehet meghatározni az igazolás nélkül elszámolható üzem- és kenőanyag mennyiségét, ami viszont az új típusokat nem tartalmazza. A fuvarozók szerint ezen járművek esetében a rendeletben meghatározott képlet alapján is meg lehetne állapítani az üzemanyagnormát. Ugyancsak jogszabály-módosításra lenne szükség, hogy 2006-tól a munkáltató vállalja a továbbképzések költségeit, ami viszont elszámolható lenne. Az autóbuszos személyszállítóknak 2008-tól, a közúti árufuvarozóknak 2009-től kötelező továbbképzésen kell részt venniük. A PM vállalta azon felvetés vizsgálatát, hogy a negatív társasági adóalap esetén az iparűzési adó összege leírható legyen a tárgyévet követő esztendőben, felméri továbbá a mikrovállalkozásoknál a papíralapú járulékbevallás lehetőségeit. A fogyasztói árkiegészítés igénybevételére jelenleg akkor jogosultak az autóbuszos vállalkozások, ha a fenntartó rendeli meg a járművet. Az érdekképviseletek szerint abban az esetben is részesülhetne a vállalkozó 75 százalékos árkiegészítésben, ha nem kizárólag a fenntartó rendelne autóbuszt. A fuvarozók javaslatot tettek a kormánynak arra is, hogy a gépjárműadóból 50 százalék kedvezményt kapjanak a vállalkozások az Euró 3 normájú motorral szerelt járművek után. Ezeket a kedvezményeket 2002-ben szüntette meg a kormány. Szeretnék elérni, hogy a gépjárműadó felső határa a 40 tonnás szint legyen: ennél nehezebb járművek ugyanis a szabályok szerint nem is közlekedhetnek a magyar utakon. Jelenleg az első forgalomba helyezés címén fizetnek átírási illetéket a tulajdonosok az újonnan vásárolt járművek után is, ezt viszont a fuvarozók indokoltnak tartják. A PM komoly előrelépésnek tartja az üzemanyagok áfájának csökkentését, a szaktárca illetékesétől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a jövedéki adó esetében az uniós kötelezettségek miatt nem tudnak változtatni.
Vasúti hivatal. A hazánkban működő ipari parkok döntő része vasúton elérhető, ám jelenleg az iparvágányokkal kapcsolatos problémák akadályozzák, hogy az ipari termelők kihasználhassák a vasúti áruszállítási piacon megjelenő verseny előnyeit – közölte Antal Dániel vasútügyi miniszteri biztos. A megalakuló Magyar Vasúti Hivatal nyilvántartásba vesz minden iparvágányt, és lehetőség szerint előmozdítja a használatukhoz szükséges jogok tisztázását.

A részeges szegedi karatés rátámadt egy férfira, de olyat kapott, hogy padlót fogott – videó