A kicsik elbocsátanak

Csökkenő jövedelmek, elbocsátások, csődök – e szavakkal vázolták fel a közeljövőt a kis- és a közepes vállalkozások tegnapi csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek.

Kiss Roland
2006. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fékezni vagy gyorsítani? című konferencián Tóth István János, a Gazdaság- és Vállalkozáselemzési Intézet ügyvezető igazgatója leszögezte: a legutóbbi felmérések szerint a kis- és a közepes vállalkozások várakozásai minden területen romlottak, még a létszám várható alakulásában is, ami eddig mindig kedvező értéket mutatott. A következő hónapokban tehát elbocsátásokra kell számítani – vonta le a kutatás egyik tanulságát a szakember, aki arra is rámutatott, hogy annak idején az áfavisszatartás, vagyis a Draskovics-hatás komoly szerepet játszott a lánctartozások kialakulásában. Hozzátette: az adó- és járulékemelések különösen a magyar tulajdonú, hazai piacra termelő cégek életét nehezítik meg.
E tényt a felszólaló vállalkozók is megerősítették, akik rámutattak: immár 44 jogcímen vonnak el adókat és járulékokat a cégektől, ami önmagában is igen súlyos teher, ám ezek adminisztrálása további komoly összegeket emészt fel. Kállay László, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője is megjegyezte: az eddigi tapasztalatok alapján az e-adózás használata semmivel nem egyszerűbb, mint a papíralapú bevallások elkészítése.
A vállalkozók azt is nehezményezték, hogy az adóhivatal az adót befizetőknél folytat hosszas vizsgálatokat, miközben jól tudjuk, hogy sok százezren egyáltalán nem veszik ki a részüket a közterhek viseléséből. A tanácskozáson negatívan értékelték a különadó és a minimum járulékalap bevezetését, valamint az áfa emelését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.