A jelenleg az állam tulajdonában lévő helyközi, helyi tömegközlekedést biztosító Volán-vállalatokat több önkormányzat is szerette volna térítésmentesen megszerezni, azonban úgy tűnik, erre aligha lesz lehetőség. A gazdasági tárca tervei szerint a cégek csak akkor kerülhetnének az önkormányzatokhoz, ha a helyhatóságok jelentős fejlesztéseket tudnának végrehajtani. Az államtitkár mindezt azzal indokolta, nem szeretnének olyan helyzetbe kerülni, hogy utólag derüljön ki: a tulajdonossá vált önkormányzatok később privatizálni kénytelenek a társaságokat. Így a kormányon lévők inkább maguk kínálják fel a cégeket tőkeerős befektetőknek; Garamhegyi legalábbis az egylépcsős magánosítást tartja ésszerűnek.
Szita Károly, Kaposvár polgármestere ezzel szemben hangsúlyozta: jelenleg is van olyan város az országban, amelyikben az önkormányzat maga tartja kézben a helyi tömegközlekedést. A közszolgáltatásokat ellátó cégeknek mindenképpen önkormányzati vagy állami tulajdonban kellene maradniuk. A magántőkét nem utasítják el, de a tömegközlekedésben tulajdonosként nem látják szívesen. Azért szorgalmazták a Volán-társaságok átvételét, mert a nagyvárosok ma már képesek együtt dolgozni a helyközi közlekedésben is. Szita szerint azonban csak tulajdonosi pozícióból hajtható végre mindez. A polgármester állítja: jelentős az ellentét az önkormányzatok egy része és a minisztérium álláspontja között, ma is vannak olyan települések, amelyek úgy támogatják a Volánok fejlesztését, hogy nem tulajdonosai az adott cégeknek.
A városvezetők tartanak attól, hogy magánosítás esetén az ellátás jelenlegi szintje a Volánoknál csökkenhet, hiszen elképzelhető, hogy egy profitorientált befektető csak a valóban gazdaságosan üzemeltethető vonalakat működtetné tovább. Az államtitkár szerint mindez alaptalan félelem, hiszen azt, hogy a befektetőknek miként kell tovább működtetniük a privatizált céget, szerződésben írja majd elő az eladó, vagyis maga az állam.

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban