Autóútként épül tovább az M6-os Dunaújvárostól Pécsig, összesen mintegy 180 kilométer hosszúságban – közölte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. A 200 milliárd forintba kerülő beruházást annak ellenére PPP-konstrukcióban kívánja lebonyolítani a gazdasági tárca, hogy az Állami Számvevőszék (ÁSZ) több jelentésében is bírálta a közszféra és a magántőke közös vállalkozásában korábban létesült autópálya-beruházásokat. Lapunk kérdésére Kóka János elmondta, hogy az M6-os esetében olyan PPP konstrukciót hoznak létre, amely megfelel a legszigorúbb szakmai feltételeknek. Ennek érdekében már a projekt előkészítésekor kikérik a számvevőszék szakvéleményét.
A beruházással kapcsolatban határozattervezetet bocsátanak az Országgyűlés elé, amely az M6-os autópályává fejleszthető autóút Dunaújváros és Szekszárd, Szekszárd és Bóly, valamint az M60-as Bóly és Pécs közötti szakaszának koncesszióba adását javasolja. A tervek szerint ez év áprilisában írják ki a pályázatot, novemberben kötnek szerződést a koncesszorral, decemberben kezdődik meg az építés, és 2010 tavaszára, amikor Pécs Európa kulturális fővárosa lesz – valamint országgyűlési választásokat tartanak – elkészülnek a 67, 49 és 30 kilométeres szakaszok. Lapunk kérdésére Kóka János elmondta, hogy a most elindítandó beruházás eredményeként nem sztráda, csak autóút épül, amely később, újabb beruházással fejleszthető autópályává. Mivel a Bóly–Pécs-szakasz nyomvonala végig hegyes terepen halad, hidak és alagutak építésére is szükség lesz, ezek autópályává szélesítése jelentős többletköltséggel történhet csak meg.
Az M6-os Budapest és az érdi tető közötti szakaszának építése jelenleg is folyik, az építő a Vegyépszer, az átadás váratlan közműkiváltások miatt csak 2008-ra várható. Az érdi tető–Dunaújváros szakasz már elkészült, a Berger– Bilfinger fémjelezte M6 DAK konzorcium kivitelezésében, PPP konstrukcióban. A Dunaújvárostól délre lévő szakaszok átadását 2010 tavaszán nem szakaszosan, hanem egyszerre tervezi a tárca.
Buszos piacnyitás. Az autóbuszos személyszállító vállalkozásokat a 2012-es uniós piacnyitásra az európai unió közvetett pénzügyi támogatásával próbálja segíteni a magyar kormány – mondta Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára. A NiT Hungary által rendezett konferencián a szakember közölte: bár e vállalkozói réteg címzett módon nincs nevesítve a 2007–2013 közötti operatív programokban, közvetve – a közösségi és agglomerációs közlekedés fejlesztésére, a környezetbarát járművek beszerzésének támogatására kiírt pályázatokon – a hét év alatt mintegy 500 milliárd forintnak megfelelő összeghez juthat.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten