Autóútként épül az M6-os Pécsig

2007. 03. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Autóútként épül tovább az M6-os Dunaújvárostól Pécsig, összesen mintegy 180 kilométer hosszúságban – közölte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. A 200 milliárd forintba kerülő beruházást annak ellenére PPP-konstrukcióban kívánja lebonyolítani a gazdasági tárca, hogy az Állami Számvevőszék (ÁSZ) több jelentésében is bírálta a közszféra és a magántőke közös vállalkozásában korábban létesült autópálya-beruházásokat. Lapunk kérdésére Kóka János elmondta, hogy az M6-os esetében olyan PPP konstrukciót hoznak létre, amely megfelel a legszigorúbb szakmai feltételeknek. Ennek érdekében már a projekt előkészítésekor kikérik a számvevőszék szakvéleményét.
A beruházással kapcsolatban határozattervezetet bocsátanak az Országgyűlés elé, amely az M6-os autópályává fejleszthető autóút Dunaújváros és Szekszárd, Szekszárd és Bóly, valamint az M60-as Bóly és Pécs közötti szakaszának koncesszióba adását javasolja. A tervek szerint ez év áprilisában írják ki a pályázatot, novemberben kötnek szerződést a koncesszorral, decemberben kezdődik meg az építés, és 2010 tavaszára, amikor Pécs Európa kulturális fővárosa lesz – valamint országgyűlési választásokat tartanak – elkészülnek a 67, 49 és 30 kilométeres szakaszok. Lapunk kérdésére Kóka János elmondta, hogy a most elindítandó beruházás eredményeként nem sztráda, csak autóút épül, amely később, újabb beruházással fejleszthető autópályává. Mivel a Bóly–Pécs-szakasz nyomvonala végig hegyes terepen halad, hidak és alagutak építésére is szükség lesz, ezek autópályává szélesítése jelentős többletköltséggel történhet csak meg.
Az M6-os Budapest és az érdi tető közötti szakaszának építése jelenleg is folyik, az építő a Vegyépszer, az átadás váratlan közműkiváltások miatt csak 2008-ra várható. Az érdi tető–Dunaújváros szakasz már elkészült, a Berger– Bilfinger fémjelezte M6 DAK konzorcium kivitelezésében, PPP konstrukcióban. A Dunaújvárostól délre lévő szakaszok átadását 2010 tavaszán nem szakaszosan, hanem egyszerre tervezi a tárca.

Buszos piacnyitás. Az autóbuszos személyszállító vállalkozásokat a 2012-es uniós piacnyitásra az európai unió közvetett pénzügyi támogatásával próbálja segíteni a magyar kormány – mondta Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára. A NiT Hungary által rendezett konferencián a szakember közölte: bár e vállalkozói réteg címzett módon nincs nevesítve a 2007–2013 közötti operatív programokban, közvetve – a közösségi és agglomerációs közlekedés fejlesztésére, a környezetbarát járművek beszerzésének támogatására kiírt pályázatokon – a hét év alatt mintegy 500 milliárd forintnak megfelelő összeghez juthat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.