AFerihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. részvényeinek továbbértékesítéséhez a magyar állam hozzájárulása is szükséges, ezt pedig csak akkor kapja meg az új tulajdonos, ha eleget tesz az eredeti privatizációs szerződésben foglalt kötelezettségeknek – tájékoztatta tegnap a Magyar Nemzetet Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs igazgatója, aki közölte: a jelenlegi tulajdonos Ferrovial és a német Hochtief AirPort által vezetett konzorcium között folyamatosan zajlanak a tárgyalások, ám amíg a két fél nem tud megegyezni a kötelezettségekről, elsősorban a vállalt beruházásokról, addig az ÁPV Zrt. nem hagyja jóvá a BA Zrt. tulajdonosváltását. Mint mondta, az állam nem vizsgálhatja a vételárat, azt viszont igen, hogy az új tulajdonos teljesítse a 2005 végén aláírt megállapodásban foglaltakat. Arra hivatkozva, hogy a beruházásokról szóló egyeztetések most is tartanak, Oravecz nem kívánta megjelölni a BA Zrt. továbbértékesítésének végleges időpontját. A privatizációs szerződésben az akkori vevő, a brit BAA öt évre legalább 261 millió euró – mintegy 66 milliárd forint – értékben vállal fejlesztéseket a repülőtéren.
Ahogyan arról beszámoltunk, a BA Zrt. privatizációjakor meghirdetett fejlesztésekből mára mindössze annyi valósult meg, hogy a BAA gyorsan túladott a cégen, amelynek a spanyol Grupo Ferrovial lett az új tulajdonosa. A 2005-ös grandiózus tervekből eddig legsikeresebben a kiszervezések valósultak meg: eladták a földi kiszolgálást és a minibuszüzletágat, valamint kiszervezték a parkolóüzemeltetést és a takarítást.

Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok