A bezárhatatlan szálloda históriája

Eddig négyszer záratta be a hatóság a hírhedté vált miskolctapolcai Pallasz Hotelt. Interneten és telefonon azonban továbbra is lehet szobát foglalni az immár Bencés Hotelnek átnevezett intézményben. Számtalan szabálytalanság történt itt, a megkárosított vendégek feljelentései gyűlnek a rendőrségen. Bizonyíték hiányában azonban nincs eljárás, és az önkormányzat is csak toporog a jog útvesztőjében.

Tolcsvai L. László
2007. 05. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az impozáns szálló hetekkel ezelőtt került a figyelem fókuszába, miután a pórul járt kuncsaftok az interneten közzétették élményeiket. A vádak súlyosak: a bezárt szobákból rejtélyes módon eltűnt pénzről és értéktárgyakról szólnak. Mára huszonkét feljelentés gyűlt össze, a rendőrség nyomozást végez. Szerencsi Árpád őrnagy, a Miskolctapolca felügyeletéért is felelős avasi rendőrőrs parancsnoka állítja: bizonyíték még nincs, márpedig anélkül nem tehetnek semmit az üzemeltető, K. Tibor ellen. Nem használhatnak titkos módszereket, és civilek sem segíthetnek a leleplezésben, a rendőrségi büdzséből ugyanis nem telik ilyen költségekre. Eredménytelen nyomozás esetén pedig nem alkalmazhatnak kényszerítő intézkedést sem. K. Tibor egyébként jól ismert bűnügyi körökben, ám eddig minden slamasztikából sikerült kimásznia.
Egy másik, közeli panzió tulajdonosa arról panaszkodik, hogy megcsappant a forgalma, s a Pallasz rossz hírneve miatt büntetik Miskolctapolcát a vendégek. Miközben a kereskedelmi egység engedély nélkül működik, a vendégek nagy ívben elkerülik a környéket.
A hotelt a múlt héten zárattuk be ismét – nyilatkozta lapunknak Csiszárné Sajgó Erika, a miskolci polgármesteri hivatal hatósági főosztályának vezetője. Mivel a jogszabály nem határozza meg, hogy néz ki pontosan egy bezárás, munkatársaink a helyszíni ellenőrzéskor a szobákat üresen találták, ez alapján úgy ítéltük úgy, hogy az üzemeltető eleget tett a felszólításnak. Jó néhány alkalommal volt már a hotelben átfogó hatósági akció – mondta a tisztviselő – így a fogyasztóvédők, a tisztiorvosi szolgálat, az adóhatóság, a tűzoltóság és az önkormányzat rendőri erők bevonásával ellenőriztek a Pallaszban.
Először azért zárták be a házat, mert az üzemeltetőnek elszámolási vitája volt a vízszolgáltatóval. K. Tibor később átvezette a szemben lévő panzióból az ivóvíz minőségű vizet, így a hotel ismét várhatta a vendégeket – jelentette ki lapunknak a főosztályvezető. Ezután jött a második bezárás, mert az oltáshoz nem volt elegendő mennyiségű víz a portán, de az üzemeltető ezt is megoldotta, tűzoltósági szakértő igazolásával. A harmadik ok a szakképzett alkalmazottak hiánya miatt volt, mivel az üzemeltető egy személyben pincér, szállodaportás, takarító, árubeszerző, s a vádak szerint álkulccsal a személyes holmik között kíváncsiskodó tolvaj. Itt azonban jogrés miatt – a vonatkozó rendelkezés nem írja elő, pontosan hány szakképzett alkalmazottnak kell ellátnia egy vendéglátó egység munkáját – a bezárás szintén nem tartott sokáig. Az önkormányzat azért is feljelentette a házat az ügyészségen, mert egycsillagos volta ellenére az interneten négycsillagos besorolással hirdette magát.
Az a helyzet – fogalmazott a főosztályvezető –, hogy a területet átfogó bonyolult szabályrendszer, a lassú bürokrácia miatt az önkormányzat képviselője sem teheti azt, amit szíve szerint helyi polgárként tenne. Ráadásul, a szálloda tulajdon- és használati viszonyai is bonyolultak. A hotel és a telek ugyanis egy család tulajdonában áll, a működési engedéllyel ugyanakkor egy szlovák állampolgárságú beltaggal működő bt. rendelkezett. A gyanúsított viszont semmilyen jogviszonyban nem áll a céggel, ám a tulajdonosok rokona, és mivel a szállóba lakosként jelentkezett be, használati jogcíme van. A házat emiatt sem lehet teljesen, legfeljebb részlegesen bezárni. A bt. a működési engedélyt már visszaadta és a fellebbezési jogról is lemondott. Így sikerült negyedszerre – engedély hiányában – azonnal bezáratni a hotelt. Ami ellen viszont K. Tibor fellebbezett. Azt tervezi – vázolta a főosztályvezető – hogy magánszemélyként, Vilmos Villa néven üzemelteti tovább a szállót, ám erre az eddigiek alapján nem sok esélye lesz. – Mélyen elítélünk minden olyan gyakorlatot, amely a vendégek megkárosítására irányul, hiszen ez a negatív visszhang mellett az egész magyar vendéglátás szempontjából hátrányos – kommentálta lapunknak az esetet Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség titkára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.